تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
plusresetminus
حزب الله:«تنها دو هفته پیش معاون رئیس جمهور آمریکا مطلبی در وال استریت ژورنال تحت عنوان "موج دوم کروناویروس وجود ندارد" منتشر کرد تا باعث اطمینان بخشی به ملت آمریکا شود. اما آنچه که به جایش ارائه داد، هذیان‌ها و اوهامی بود که در هر گام از پاسخ دولت ترامپ به بحران شیوع کووید 19 دیده شد که یک فاجعه سیاسی تاریخی را به وجود آورد. به عبارت دیگر، طبق گفته مقامها و حامیان ترامپ، ما قرار بوده شاهد کمرنگ شدن همه گیری بیماری و گسترش درمان باشیم اما به جایش شاهد کمرنگ شدن روند درمان و تشدید همه گیری ویروس هستیم!»
۰
کد مطلب : ۲۲۹۵۹۳
واقعیت هولناک: وعده ترامپ برای کمرنگ شدن شیوع کرونا و تقویت اقتصاد دود شد!
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، نیویورک تایمز نوشته است: «مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا در مقاله خود با اشتیاق اعلام کرد: روند ابتلا باثبات شده و میانگین روزانه ابتلا به کرونا تنها 20000 نفر است. حتی این رقم نیز پنج برابر بیشتر از رقم میانگین ابتلا در اتحادیه اروپایی است که یک سوم بیشتر از آمریکا جمعیت دارد. با این حال از آن موقع تاکنون موارد ابتلای جدید بسیار بالا رفته و به بیش از 50 هزار تن رسیده است.
بعضی حامیان ترامپ همچنان تلاش دارند که روند تشدید ابتلا به کرونا در آمریکا را یک توهم ناشی از افزایش آزمایش گیری بدانند. اما این گونه نیست. موارد ابتلا خیلی بیشتر از ظرفیت آزمایش گیری رشد یافته است. بستری کردن بیماران در آریزونا و تگزاس که از کانونهای جهش موارد جدید ابتلا هستند، تشدید شده است. در هر دو ایالت بیمارستانها به بحران برخورده‌اند. فلوریدا که احتمالا وضعیت مشابهی دارد داده‌های مربوط به بستری کردن را منتشر نکرده است.
حامیان ترامپ روی آمار اشتغال ماه ژوئن مانور می‌دهند، در حالی که ظاهرا خبر ندارند که این آمار دیگر به‌روز نیست و وضعیت احتمالا در هفته‌های اخیر بدتر شده است.
اما یک خبر نسبتا خوب این است که موارد مرگ ناشی از کروناویروس رو به تنزل است که بخشی از دلیل آن این است که موج جدید ابتلا دارد افراد جوانتر بیشتری را نسبت به موج اول دربر میگیرد و اینکه شاید پزشکان حالا در درمان بیماری بهتر عمل می‌کنند. اما ویروس کووید 19 می‌تواند ناتوان کننده باشد و حتی زمانی که کشنده نباشد آسیبهای بلندمدتی را به وجود بیاورد.
واقعیت این است که تشدید گسترش ویروس بیماری کووید 19 کاملا قابل پیش بینی بوده و پیش بینی نیز شد. زمانی که دونالد ترامپ اعلام کرد، ما در حال "گذار به سمت بزرگی" هستیم، یعنی با شتاب به رغم پابرجا بودن شیوع بیماری به سراغ بازگشایی اقتصادی میرویم، اپیدمیولوژیست‌ها هشدار دادند که این رویکرد موج جدید ابتلا به کرونا را رقم خواهد زد. آنها حق داشتند.
همچنین اقتصاددان‌ها نیز هشدار دادند هر چند کاهش تدابیر فاصله گذاری اجتماعی منجر به یک دوره کوتاه رشد اشتغال می‌شود اما این دستاوردها کوتاه مدت هستند و بازگشایی زودهنگام اقتصادی حتی به لحاظ اقتصادی منجر به شکست خودمان می‌شود. آنها هم حق داشتند.
فریب آمار بالای اشتغالی که در گزارش روز پنجشنبه درباره اشتغال ارائه شد را نخورید، آن هم با رقمی که همچنان به میزان تقریبا 15 میلیون شغل کمتر از ماه فوریه است. این گزارش درباره وضعیت اقتصاد در دوره مرجع یعنی هفته دوم ژوئن است. بنا بر این دارد درباره آنچه که قبل از مشخص شدن جهش جدید شیوع کرونا اتفاق افتاد، صحبت می‌کند.
ما داده‌های رسمی درخصوص آنچه که از بعد از آن رخ داد نداریم اما مجموعه‌ای از شاخص‌ها همزمان حاکی از این هستند که روند بازیابی و درمان به بن بست خورده و حتی پسرفت داشته است. در حقیقت وضعیت حتی قبل از آنکه ایالات شروع به عقب گرد از برخی از اقدامات قبلی خود برای بازگشایی کنند، شروع به فروپاشی کرد. ترس از ابتلا به بیماری موجب میشود که مردم زیادی صرف نظر از آنچه که فرماندارانشان بگویند از بیرون رفتن اجتناب کنند. در نتیجه بیکاری که همچنان دورقمی است احتمالا تا مدتی طولانی وضعیت چندان بهتری پیدا نخواهد کرد.
ما به سادگی نمی‌توانیم دکمه شروع مجدد را بزنیم. فعالیتهایی که ما می‌توانستیم دو ماه قبل، زمانی که نرخ ابتلا پایین بود با ایمنی از سر بگیریم اکنون دیگر ادامه آنها با توجه به شیوع خیلی بالاتر کووید 19 ایمن نیست. این به این معنی است که اگر ترامپ و حامیانش از اول همه‌گیری بیماری را جدی گرفته بودند ما در وضعیت بهتری حتی به لحاظ اقتصادی قرار داشتیم.
یک جنبه واقعا وحشتناک این است که به نظر می‌رسد ترامپ و افرادش هیچ چیز از معضل کروناویروس یاد نگرفته‌اند. چهارشنبه گذشته ترامپ بار دیگر مدعی شد کروناویروس به نوعی خود به خود ناپدید می‌شود. مساله غم انگیز و ترس آور این است که هذیان‌های ترامپ در قبال موفقیتش هزینه‌ای سنگین را به بقیه ما تحمیل خواهد کرد.
هم اکنون ما باید تمام عیار برای تحت کنترل قرار دادن جهش شیوع کووید 19 و اطمینان پیدا کردن از دسترسی آمریکایی‌ها به کمک اقتصادی مورد نیازشان تلاش کنیم. در واقعیت احتمالا هیچ یک از چیزهایی که ترامپ و معاونش گفته‌اند اتفاق نمی‌افتند. ابتلا و بستری‌سازی هر چه بیشتر بالا می‌رود و میلیونها آمریکایی درعرض چند هفته شریان‌های اقتصادی مهم زندگی خود را از دست خواهند داد.
چهار ماه آینده قرار است بسیار بسیار زشت باشد.»
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین