تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۰
plusresetminus
حزب الله نیوز:زمستان سال ۸۹ که مساله تشکیل دپارتمان داوری زیر نظر رئیس کمیته داوران که باید عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال باشد در بین اذهان عمومی خصوصا داوران فوتبال دهان به دهان گشت...
۰
کد مطلب : ۱۵۳۱۸
لطفا با مردم روراست باشید!
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،زمستان سال ۸۹ که مساله تشکیل دپارتمان داوری زیر نظر رئیس کمیته داوران که باید عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال باشد در بین اذهان عمومی خصوصا داوران فوتبال دهان به دهان گشت:

۱- برای برکناری مسعود عنایت توطئه‌ها آغاز شد و توضیح فوق مستمسک قرار گرفت. با توجه به نبودن فردی که شرایط ریاست کمیته داوران را داشته باشد به ناچار از روی اجبار مهدی تاج به عنوان رییس کمیته داوران منصوب شد. در اولین اقدام، فدراسیون فوتبال به طور رسمی اما اجباری با استعفای فرمایشی مسعود عنایت موافقت کرد و همان روز حسین عسگری به عنوان نایب‌رئیس کمیته داوران یا به عبارتی همه‌کاره این کمیته که مورد وثوق تاج بود، انتخاب شد و ایشان در اولین اقدام اعضای (تیم) خود را به شرح فریدون اصفهانیان،اسماعیل صفیری، یدالله سلیمانی و رضا غیاثی انتخاب کرد و در کمتر از یک روز حکم این اعضا را از آقای کفاشیان گرفت.


۲- اما در اسفند سال ۹۰ با درخواست هیات‌های فوتبال استان‌ها، آقای فریدون اصفهانیان با بیش از ۴۰ رای به عنوان رییس کمیته داوران انتخاب شد که تغییرات اساسی در کمیته و دپارتمان را انجام دهد؛ بنابراین آقایان مسعود مرادی و محمد فنایی و با اندکی تاخیر صدرالدین موسوی به عضویت کمیته داوران درآمدند و حسین عسگری از عضویت کمیته داوران خارج و با حمایت کامل دبیر کل فدراسیون به سمت رییس دپارتمان داوری مجددا انتخاب شد.

۳- این موارد شروع یک اختلاف در کمیته و دپارتمان را بیانگر بود؛ در حالی که طرفین دائما در مصاحبه‌ها اعلام می کردند هیچگونه اختلافی با هم ندارند.

۴- خروج داوران سرشناس بین‌المللی از لیست فیفا، ورود داوران جوان و کم‌تجربه به لیست فیفا و برگزاری کلاس های شروع لیگ و نیم‌فصل و حتی کلاس‌های توجیهی بدون اخذ تایید از اعضای کمیته داوران اختلافات را تشدید کرد.

۵- دیگر برای همگان ثابت شده بود که اصفهانیان برای جلب نظر اعضای کمیته داوران سعی در تغییر و تحول فوری در دپارتمان داوری دارد اما دنبال فرصت مناسب (می‌گردد). تصویب اساسنامه جدید کمیته داوران با قلم هوشنگ نصیرزاده به تصویب اعضای کمیته داوران رسید و این در حالی بود که اختلافات به اوج رسید و آقایان صفیری و غیاثی دیگر هرگز در جلسات کمیته داوران شرکت نکردند.


۶- اشتباهات بزرگ و نابخشودنی داوران سرشناس در مسابقات پخش زنده، استعفای چندباره فنایی و مرادی در کمیته داوران، خداحافظی چندباره ترکی از قضاوت داخلی و خارجی و تخریب علیرضا فغانی، کاندیدای جام جهانی ۲۰۱۴ توسط افراد ناشناس داخل کشور، بحران داوری را دوچندان کرد؛ افرادی که در جامعه به عنوان داور، ناظر و مدرس هیچگونه امنیت کاری نداشته و عدم اجرای قانون سبب اختلاف آشکار در آنها شد؛ به طوری که داوران فوتبال اعتماد به نفس خود را از دست داده‌اند و این روزها شاهد هجمه‌هایی علیه داوری هستیم. به هر صورت مدیران باشگاهها ، مربیان و تیم‌ها هم حق دفاع از خود را دارند و برای اثبات ادعای خودشان از کوچک‌ترین شکاف علیه داوری بهره می برند. حال که این شکاف را خود جامعه داوری به وجود آورده و خود هیزم به آتش مخالفان خود اضافه کرده باید پاسخگو باشد.

در ۳۰ سال گذشته هیچگاه چنین بحران مدیریتی در داوری کشور نداشتیم و ظاهرا گوش شنوایی هم در فدراسیون فوتبال وجود ندارد.
 
علی خسروی
منبع : روزنامه اعتماد
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین