تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۴
plusresetminus
حزب الله نيوز:نشست دیدار اعضای سازمان بسیج هنرمندان با سيدمحمد حسینی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز بیستم فروردین در ساختمان این وزارت برگزار شد.
۰
کد مطلب : ۸۷۵
امسال سال خوبی برای فرهنگ است زیرا اعتبارات بیشتر از گذشته است.

 نشست دیدار اعضای سازمان بسیج هنرمندان با سيدمحمد حسینی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز بیستم فروردین در ساختمان این وزارت برگزار شد.

در ابتدای این نشست محمد حسینی عنوان کرد: ما در آستانه روز هنر انقلاب اسلامی قرار داریم که همزمان با شهادت مرتضی آوینی است. برگزاری چنین جلساتی که باعث می شود جمع بیشتری از هنرمندان بسیجی حضور پیدا کنند، ما را به یک ارزیابی از هنر انقلابی و اسلامی می رساند، که می تواند کمکی برای آینده باشد.

در ادامه حسین قنادیان رئیس سازمان بسیج هنرمندان گفت: جا دارد روز هنر اسلامی، شهادت آوینی و همزمانی آن با بسیج هنرمندان را گرامی بداریم، بعد از 5 سال که بسیج هنرمندان پا به عرصه هنر گذشت، 32 هزار هنرمند در رشته های مختلف عضو سازمان بسیج شدند.

قنادیان افزود: علت این توفیقاتی که خداوند نصیب ما کرد را مرهون چند نکته هستیم، اول اینکه این جمع تحت پرچم بسیج از هر نوع پلیدی ها پرهیز دارد و از آنچه که سرچشمه وحی الهی است و همچنین رهبر معظم انقلاب تبعیت می کند. همین ویژگی ها باعث شده ما به هیچ حزب و گروهی وابسته نباشیم. پرهیز از باندبازی و وابستگی گروهی برای این سازمان یک پاکی را به همراه آورده است.

وی تأکید کرد: ما هر سالی را در بسیج هنرمندان به نام یک شهید هنرمند نامگذاری می کنیم و در طول سال منش این شهید را سرلوحه خود قرا رمی دهیم تا از این طریق برای اعضا فرهنگ سازی و الگوسازی انجام شود، امسال را نیز به نام شهید سعید جان بزرگی که عکاس دفاع مقدس بود، نامگذاری کردیم.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان ادامه داد: ما برای نزدیکی ارزش های انقلاب به هنر اتاق های فکر دین و هنر را راه انداختیم تا به یک سری گفتمان تازه ای در این زمینه برسیم. امید است فرهنگ و هنر را به بالندگی برسانیم چون زیر ساخت های انقلاب ما فرهنگی است.

در ادامه پس از صحبت های نمایندگان بسیج هنرمندان در شهرستان ها وزیر ارشاد گفت: در این صحبت ها عنوان شد که ارتباط بین این سازمان با وزارت ارشاد استان ها کم است در صورتیکه ما افرادی را در استان ها انتخاب کردیم که انگیزه دینی و الهی بیشتری دارند در همین راستا با مدیران استان ها فردا جلسه داریم و موارد ذکر شده را حتما مطرح خواهیم کرد.

وی افزود: بسیج به عنوان یک نهاد است که تبدیل به شجره طیبه شده است. بسیج هنرمندان قطعا کمتر از سازمان بسیج های دیگر که در عرصه جامعه داریم تأثیر کمتری ندارد بلکه بیشتر نیز هست.

حسینی ادامه داد: بخش از جامعه با هنر و کارهای هنری فاصله گرفته اند و یا با احتیاط به آن نزدیک می شود، زیرا هنوز تصور دارند که هنر غربی در کشور ما وجود دارد در صورتیکه هنر با فطرت آدمی است، قرآن جلوه هنر است، ما در اسلام و قرآن همیشه بحث هنر را داشته ایم و آن طور که می دانیم اولین هنرمند خود خداوند است. خوشبختانه در حال حاضر زمینه برای عرضه هنر متعالی در کشور فراهم است، امسال سال خوبی برای فرهنگ است زیرا اعتبارات بیشتر از گذشته است.

وی تأکید کرد: افتخار می کنم عضو کوچکی از بسیج باشم و تاکنون در هر جا که دعوت شده ام حضور پیدا کردم، قطعا در هر عرصه ای ضعف و اشکالی وجود دارد، اگر هم در بحث هنر چنین مباحثی دیده می شود کسی آن را تأیید نمی کند، ما به سمتی نمی رویم که فرافکنی کنیم، بهتر است دست به دست هم به سمت وضعیت مطلوب برویم و با این روحیه بسیجی سال به سال وضعیت را مطلوب تر و رضایت خانواده را و مقام معظم رهبری را فراهم کنیم.

در این مراسم حمید شاه آبادی، مجید سرسنگی، جمال شورجه، حسن مسافر آستانه و... حضور داشتند.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین