تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
plusresetminus
حزب الله:عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در تازه‌ترین یادداشت اینستاگرامی خود به بیان نکاتی درباره بازار ارز و پول پرداخت و نوشت: در چند روز اخیر در سایه التهابات ایجاد شده دربرخی بازارها، شاهد نوسان نرخ ارز دربازار بودیم.امروز (دوشنبه) فاصله نرخ صرافی‌ها و بازار غیر رسمی موجب آربیتراژ در این بازار و طبعاً فعالیت گسترده سفته بازان شد.
۰
کد مطلب : ۲۳۴۸۱۴
اعلام آمادگی بانک مرکزی برای کمک به دولت برای ساماندهی بازارها
به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در تازه‌ترین یادداشت اینستاگرامی خود به بیان نکاتی درباره بازار ارز و پول پرداخت و نوشت: در چند روز اخیر در سایه التهابات ایجاد شده دربرخی بازارها، شاهد نوسان نرخ ارز دربازار بودیم.امروز (دوشنبه) فاصله نرخ صرافی‌ها و بازار غیر رسمی موجب آربیتراژ در این بازار و طبعاً فعالیت گسترده سفته بازان شد.
در دوسال گذشته سیاست بانک مرکزی، حضور درحاشیه بازار برای جلوگیری از سفته بازی بوده است.این امرموجب کاهش نوسانات و ثبات بازار وتعدیل تدریجی نرخ ارز بوده است.این سیاست را از فردا (سه‌شنبه) نیز با قدرت ادامه خواهیم داد.
دلار 25هزارتومانی از کجا آمد؟ بازاری‌ها: بورس و خودرو بازار ارز را به‌هم ریختندفروش ارز سهمیه‌ای در صرافی‌ها فعلاً متوقف شد.
بازار اصلی ارز ،همانا بازار مبادلات ارزی درسامانه نیما است. خوشبختانه بعد از وقفه ابتدای سال به خاطر آثارشیوع کرونا، این روزها شاهد افزایش مبادلات در این بازار هستیم ودر چند روز گذشته بطور میانگین ، روزانه ، در حدود 100 میلیون دلار مبادله شده است.
ارز بعنوان یک متغیر کلان اقتصادی، بی تأثیر از سایر بازارها نمی باشد. و اثرات سرریزی دربین بازارهایک اصل اقتصادی است. بانک مرکزی باحضور پر قدرت در بازار پول وارز ،تمام تلاش خود را برای تعادل بازارها بکار خواهد بست.
همزمان، با اینکه بانک مرکزی در کنار دولت محترم آمادگی کمک به هرگونه برنامه اقتصادی است که درجهت ساماندهی به بازارها و رونق اقتصاد باشد، ولی مراقبت خواهد کرد که هیچکدام از برنامه ها، به ترازنامه بانک مرکزی آسیبی وارد نکرده و پایه پولی را تحت تاثیر قرارندهد، تا بانک مرکزی با قدرت بتواند در مسیر تورم هدف گذاری شده حرکت نماید.




     
 
منبع : مشرق
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین