تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹
plusresetminus
حزب الله:همزمان با ایام پایانی ماه صفر، مازندران شهیدپرور میزبان ۵ آلاله سرخ زینبی بوده و بار دیگر این استان عطر و بوی عاشورایی گرفته است.
۰
کد مطلب : ۲۳۷۸۶۷
تشییع باشکوه پیکر ۵ آلاله خونین خان‌طومان در مازندران / مردم ‌به احترام شهدای مدافع ‌تمام‌قد ایستادند
به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ،استان علوی تبار مازندران که همواره در ادوار انقلاب، دفاع مقدس و عصر کنونی در رشادت آفرینی و حماسه‌سازی و تربیت مردان مرد افتخار آفرین بوده است.
این استان قهرمان پرور که هر کوچه و برزن آن به نام شهدای دفاع مقدس، زینبی و حریم ولایتی نامگذاری شده با برخورداری از لشگر ظفرمند و پیروز 25 کربلا و شهدای حماسه آفرین بسیجی در هشت سال دفاع مقدس، بیش از 10 هزار و 400 شهید را تقدیم نظام اسلامی کرده و بیش از دهها هزار جانباز را به جامعه دینی و ارزشی معرفی کرده است این روزها میزبان شهدای مدافع حرم صحرای خان طومان سوریه بوده که مدافع حرم حضرت زینب (س) بوده که فتوحاتشان زمینه‌ساز اخراج داعشی‌ها و آزادی سوریه از چنگال استکبارگران شدند.
در روزهای پایانی ماه صفر که طبق روال همه ساله مردم مازندران با برپایی دستجات عزاداری خود را رهسپار زیارت امام هشتم شیعیان برای شرکت در مراسمات عزاداری دهه پایانی صفر کرده بودند که امسال به دلیل شرایط کرونایی این مراسمات لغو شده ولی خبر بازگشت و تفحص 5 شهید مدافع حرم مازندران، رنگ و بویی عاشورایی، رضایی، فاطمی و زینبی به مازندران داده است.
پیکرهای مطهر 5 شهید مدافع حرم مازندران در صحرای خان طومان که فتوحات آنان در 17 اردیبهشت 95، این ایام را به اردیبهشت مقاومت قلمداد کرده است، روزهای گذشته پس از انجام مراحل دی ان ای شناسایی و ابدان پاک شهیدان مدافع حرم محمد بلباسی، محمود رادمهر، علی عابدینی، رضا حاجی پور و حسن رجایی فر نیز پس از تشییع و طواف در بارگاه ملکوتی امام هشتم شیعیان به زادگاهشان مازندران بازگشت.

همزمان با ورود این شهدا به استان مازندران، مراسم استانی پرشور وداع با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در بوستان ولایت ساری برگزار شد. همچنین شب گذشته نیز مراسم وداع با این شهدا به صورت شهرستانی در ساری، بابل، آمل، فریدونکنار و قائم‌شهر با حضور و شور خاصی برگزار شده است.

پیکرهای مطهر شهیدان بلباسی، رادمهر، رجایی فر، عابدینی و حاجی پور امروز بر روی دستان مردم شهرهای قائم‌شهر، ساری، بابل، فریدونکنار و آمل تشییع و خاکسپاری شده است.
شهید رجایی فر در زادگاهش آرام گرفت
پیکر مطهر شهید مدافع حرم حسن رجایی‌فر که در خان‌طومان سوریه به شهادت رسیده بود پس از گذشت چهار سال و پنج ماه به میهن اسلامی بازگشت و با استقبال گسترده مردم و مسئولان، خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران از مقابل سپاه ناحیه بابل تشییع و در زادگاهش روستای کامیکلا در بندپی غربی به خاک سپرده شد.
چمران لشگر زینت بخش گلزار شهدای ساری
شهید مدافع حرم محمود رادمهر که به چمران لشگر 25 کربلا لقب گرفته بود در تعدادی از درگیری‌ها و آزادسازی جنگ سی و سه روزه لبنان و جنگ‌های محلی در سوریه همپای سرداران شهیدی چون حاج قاسم سلیمانی دلاوری و رشادت‌هایی کرده است.شهید رادمهر در 17 اردیبهشت 95 به همراه تعدادی از همرزمان خود در صحرای خان طومان در جنگ نابرابر داعشیان به درجه رفیع شهادت نائل امده و پیکر پاکش پس از حدود 5 سال به مام وطن بازگشت. پیکر مطهر این شهید والامقام به همراه چهار همرزمش در بارگاه ملکوتی امام هشتم نیز تیمم یافته و امروز در آرامگاه ملامجدالدین ساری به خاک سپرده شد.
پایان فراق 53 ماهه شهید مدافع حرم فریدونکناری
 
پیکر مطهر شهید مدافع حرم علی عابدینی که در خان‌طومان سوریه به شهادت رسیده بود پس از گذشت 4 سال و 5 ماه به میهن اسلامی بازگشت و  با استقبال گسترده مردم و مسئولان، خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران از مقابل سپاه ناحیه فریدونکنار تشییع و در زادگاهش روستای فِرِم به خاک سپرده شد.
یک شهر به احترام شهید مدافع حرم ایستاد
پیکر مطهر شهید مدافع حرم محمد بلباسی امروز بر روی دستان مردم قدرشناس قائم‌شهر تشییع شد. پیکر مطهر این شهید والامقام از حسینیه عاشقان ثارالله به سمت گلزار شهیدای سید ملال تشییع شد. دیشب و دیروز نیز مراسم وداع با این شهید والامقام در شهرستان قائم‌شهر برگزار شد.

پیکر شهید والامقام بلباسی که نماز میت برای او توسط آیت الله معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری اقامه شده در بین زار عموی شهید وی و شهید شیرسوار تدفین شده است.
تشییع باشکوه پیکر شهید مدافع حرم در آمل
 
مراسم تشییع مسافر خان طومان شهید رضا حاجی‌زاده با اجرای با شکوه تشییع مردم شهر امیرالمومنین آمل انجام شد. این تشییع با توجه به شیوع بیماری کرونا و حفظ فاصله‌گذاری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت خودرویی انجام شد از میدان هزارسنگر آغاز و تا گلزار مزار شهدای امام زاده ابراهیم(ع) این شهرستان ادامه یافت.
شهید رضا حاجی زاده در شانزدهم اردیبهشت سال 95 در جنگ علیه تکفیری‌ها، در منطقه خان طومان سوریه به شهادت و پیکر مطهرش جاویدالاثر مانده بود که پس از پنج سال با تفحص ایثارگران پیکرشان شناسایی و با تایید DNA به همراه هفت شهید ایران به وطن بازگشت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین