تاریخ انتشارپنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
plusresetminus
حزب الله:یک کارگردان حاضر در جشنواره فیلم کودک با بیان اینکه جشنواره برای امنیت فیلم‌ها در اکران آنلاین مسئول است، گفت: ای کاش این جشنواره، شرایطی را فراهم می‌کرد تا فیلم‌ها برای اکران انلاین سراسری وضعیت بهتری در پلتفرم‌ها داشته باشند.
۰
کد مطلب : ۲۳۸۳۴۴
از نبود امنیت در اکران انلاین تا توقع برای همراهی پلتفرم‌ها
به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ،داریوش احمدیان که در جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در بخش فیلم‌های بلند داستانی اثری با نام «گل مهربونی» دارد در گفت‌وگویی با ایسنا درباره تجربه اکران آنلاین فیلم خود در این جشنواره بیان کرد: این نوع اکران نه فقط برای ما بلکه برای جشنواره هم تجربه جدیدی بود، ولی متاسفانه امنیت خاطری وجود ندارد و این نگرانی هست که مبادا فیلم دانلود و پخش شود.
او درباره اینکه مگر با علم به شرایط اکران آنلاین اجازه نمایش فیلم خود را نداده است؟ گفت: من بخاطر عشق خودم، این فیلم را ساختم و این اولین تجربه‌ام بود اما درکل انتظار حمایت معنوی بیشتری داشتم و از آنجا که بازیگران شناخته شده‌تری هم داشتم، دست‌کم می‌شد اطلاع رسانی و تبلیغ از طرف جشنواره صورت گیرد. به هر حال از نظر مالی فیلم‌هایی که در جشنواره اکران آنلاین شده‌اند سوخته‌اند و رقم پخشی هم که داده‌اند آنقدر ناچیز است که اصلا قابل گفتن نیست.
وی ادامه داد: کسانی که فیلم خود را در پلتفرم‌ها اکران آنلاین کردند و بعد هم کپی شد با اختیار خود اقدام به این کار کرده بودند ولی وقتی در یک جشنواره شرکت می‌کنید، آن جشنواره موظف است امنیت را به طور کامل فراهم کند.
احمدیان با بیان اینکه با سرمایه شخصی فیلم ساخته و انتظار معرفی و تبلیغ از سوی جشنواره برای دیده شدن کارها داشت، درباره بازخورد نمایش فیلمش گفت: در دو روزی که فیلم نمایش داده شد جزو دو فیلم اول بودیم و طبق آماری که از جشنواره و سایت نمایش بدست آوردم آمار قابل قبولی داشته اما اینکه چند نفر، فیلم را دیدند بی‌اطلاعم و با این جزئیات آماری ندادند چون می‌گفتند مگر دنبال مسائل مالی هستید؟
او درباره اینکه بعد از جشنواره چه برنامه‌ای برای فیلم اش در نظر دارد؟ هم گفت: مجبور هستیم آن را اکران آنلاین کنیم آن هم با شرایط ظالمانه پلتفرم‌ها، چون یک زمانی سینما باز بود و بعد از اکران سینمایی سراغ وی‌اودی‌ها می‌رفتیم، اما الان از آنجا که بخاطر کرونا سینماها بسته هستند، پلتفرم‌ها یکه‌تازی می‌کنند و با رقم‌های خیلی ناچیز فیلم را می‌خرند که حتی بودجه ساخت هم در نمی‌آید. وقتی هم اعتراض کنیم می‌گویند ما دو سه نفر بیشتر نیستیم اگر نمی‌خواهید فیلم‌تان را روی طاقچه خانه خود بگذارید. این در حالیست که می‌شود توقع داشت این جشنواره شرایطی را فراهم کند تا فیلم‌هایش وضع بهتری در اکران انلاین داشته باشند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین