تاریخ انتشارپنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
plusresetminus
حزب الله:«جاناتان روزنبام» منتقد معروف آمریکایی، مستند «زن به روایت مرد» ساخته سعید نوری را در فهرست ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۲۰ میلادی قرار داد.
۰
کد مطلب : ۲۴۱۰۵۹
مستند ایرانی در فهرست برترین های منتقد آمریکایی
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،«جاناتان روزنبام» منتقد سرشناس آمریکایی در فهرست ۱۰ فیلم برتر انتخابی خود که به مجله سینمایی «سایت اند ساوند» معرفی کرده، مستند ایرانی «زن به روایت مرد» به کارگردانی سعید نوری را نیز قرار داد.
اولین نمایش جهانی این مستند که به چرخه زندگی زن در خانواده، در تاریخ سینمای ایران می پردازد در جشنواره فیلم رتردام امسال رقم خورد. 
«زن به روایت مرد» مستندی پژوهشی است که با استفاده از صحنه های بیش از صد و بیست فیلم ساخته شده که توسط فیلمسازان مرد کارگردانی و فیلمبرداری شده است ، موقعیت خانوادگی و اجتماعی زنان ایرانی را از سال ۱۹۳۲ تا انقلاب ۱۹۷۹ به تصویر می‌کشد. 
پخش جهانی این اثر با موسسه دریم لب فیلمز به مدیریت نسرین میرشب است.
«سال گذشته در داخائو» به کارگردانی «مارک راپاپورت»، «ترانه های بطری شده» ساخته «کلوئی گالیبرت»، «سینوتی» به کارگردانی «اودا کائوری»، «اولین گاو» ساخته «کلی ریچارد»، «فرانسه علیه روبات ها» از «ژان ماری- استراب»، «خنده سوسیالیستی او» به کارگردانی «جان جیانویتو»، مستند «MLK/FBI» از «سم پولارد»، «دختران مدرسه ای» ساخته «پیلار پالومرو» و «ویتالینا وارلا» به کارگردانی «پدرو کاستا» دیگر فیلم های حاضر در  فهرست ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۲۰ از نگاه «جاناتان روزنبام» هستند.
نشریه معتبر سینمایی «سایت اند ساوند» سالانه‌ با نظرسنجی از منتقدان سینمایی فهرست ۱۰ فیلم برتر سال را منتشر می‌کند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین