تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
plusresetminus
حزب الله:گاتیر اموومبی که به خاطر جثه و عملکرد درخشانش در جام جهانی هندبال همه نگاه ها را به خود جلب کرده بود خداحافظی زودهنگامی با این رقابت ها داشت.
۰
کد مطلب : ۲۴۵۵۷۱
وداع تلخ غول جام جهانی هندبال
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، یکی از نام های برجسته دور نخست جام جهانی هندبال، گاتیر اموومبی بود که با ۱۱۰ کیلو وزن در دیدار نخست برابر آرژانتین درخشید و هر چهار ضربه اش را برای کنگو به گل تبدیل کرد. او برابر دانمارک هم بازی عالی به نمایش گذاشت اما وداع تلخی از این رقابت ها داشت چون کنگو از جام جهانی مصر حذف شد. این تیم در آخرین دیدار دور نخست برابر بحرین قرار گرفت و در حالی که بیشتر دقایق بازی دو تیم در نتیجه برابر بودند اما کنگو نتوانست ریتم خود را حفظ کند و ۳۴ بر ۲۷ شکست خورد. امووبی زمانی وارد زمین شد که نتیجه ۹ بر ۷ به نفع کنگو بود. 
این شکست منجر به حذف اموومبی و کشورش شد اما آن ها به خانه نخواهند رفت و در جام رییس جمهور - که تیم های آخر هر گروه رقابت خواهند کرد - به میدان می رود. با این حال بازی تعیین کننده برابر بحرین بود که اموومبی دوباره نشان داد جثه اش مانع درخشش نمی شود (بر اساس رسانه های رسمی۱۱۰ کیلو وزن دارد اما برخی از رسانه ها او را ۱۳۷ کیلو با ۱.۹۲ متر قد عنوان کردند). بازیکن کنگویی پنج ضربه به سمت دروازه زد که همه به گل تبدیل شدند. بر این اساس او جام جهانی را با ۱۳ گل از ۱۴ ضربه به پایان رساند که آمار فوق العاده ای به حساب می آید.
عملکرد درخشانش برابر بحرین با وجود شکست تیمش موجب شد جایزه بهترین بازیکن بازی را به دست آورد. اموومبی با وجود دریافت این عنوان خوشحال نشد چون تیمش حذف شده بود. او پس از بازی گفت: ترجیح می دادم پیروز می شدیم اما ارزشمان را نشان دادیم و جنگیدیم. از این حضور احساس غرور می کنیم ولی حذف، اتفاق تلخی بود. دوست داشتم پیروز می شدیم تا این که جایزه بهترین بازیکن را به دست می آوردم.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین