تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹
plusresetminus
حزب الله:همتی گفت: علاوه بر تأمین ارز واکسن کرونای وارداتی از کشورهای اعلام شده قبلی، امروز ارز برای خرید واکسن از هند نیز تخصیص یافت.
۰
کد مطلب : ۲۴۸۳۱۳
تخصیص ارز برای خرید واکسن کرونا از هند/ عرضه ارز ۲ برابر معاملات در سامانه نیما است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در حساب اینستاگرامی خود نوشت: امروز هم به اتفاق وزرای ذی‌ربط، در دومین جلسه مشترک کمیسیون‌های مجمع تشخیص مصلحت نظام درخصوص مباحث FATF شرکت کردیم. درپاسخ به سؤالاتی که مطرح شد، مطالب مهمی از طرف نمایندگان دولت در جلسه، در خصوص ضرورت و اهمیت پیوستن به کنوانسیون‌های مرتبط، ارائه شد.
او افزود: معاملات حواله‌های ارزی در سامانه نیما در یک ماه گذشته به صورت روان و با ثبات قابل توجهی در جریان بوده است . در یک ماه منتهی به سوم اسفندماه، معادل ۱.۹ میلیارد دلار با میانگین نرخ ۲۳۵۰۰ تومان به ازای هر دلار معامله شده است. این رقم علاوه بر ارز تأمین شده توسط بانک مرکزی و نیز واردات درمقابل صادرات ، در این مدت، بوده است. نکته جالب توجه اینکه، همواره عرضه بیش از دو برابر معاملات انجام شده در این بازار است.
همتی تصریح کرد: میزان تسهیلات پرداخت شده توسط سیستم بانکی در ۱۰ ماهه امسال به رقم حدود ۱۴۰۰ هزار میلیارد تومان رسید. حجم مجموعه سپرده ها با ۴۴ درصد رشد نسبت به ابتدای سال، در پایان دیماه به حدود ۳۶۰۰ میلیار تومان رسید.
او ادامه داد: علاوه بر تأمین ارز واکسن های موردنیاز وارداتی از کشورهای اعلام شده قبلی ، امروز ارز مورد نیاز خرید واکسن از هند نیز تخصیص یافت.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین