تاریخ انتشارشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲
plusresetminus
وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی در پایان جلسه مجازی کمیسیون مشترک برجام، گفت که ضرورتی ندارد ایران و آمریکا دیداری داشته باشند.
۰
کد مطلب : ۲۵۰۲۵۷
ظریف: ایران و آمریکا دیداری نخواهند داشت
 



     
ظریف: ایران و آمریکا دیداری نخواهند داشت
محمد جواد ظریف در توئیت روز جمعه خود نوشت که در جلسه مجازی کمیسیون مشترک برجام، ایران و اتحادیه اروپایی/تروییکای اروپایی+2، توافق کردند سه‌شنبه آینده در وین گفت‌وگو را به صورت رو در رو از سر بگیرند.
وی هدف از این برنامه را "سریعا نهایی کردن رفع تحریم‌ها و اقدامات هسته‌ای، از طریق طراحی مسیر رفع تمام تحریم‌ها، و پس از آن توقف تدابیر جبرانی از سوی ایران" عنوان کرد.
ظریف تاکید کرد: ایران و ایالات متحده دیداری نخواهند داشت؛ غیرضروری است.
نشست کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک به صورت مجازی در سطح معاونان و مدیران کل وزیران خارجه ایران و 1+4 ساعتی قبل آغاز شده بود.  ریاست این نشست به عهده انریکه مورا، معاون مدیرکل و دبیر سیاسی سرویس اقدامات خارجی اروپا بود که به نمایندگی از جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حضور داشت.
پیش از این معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفته بود که ادامه نشست کمیسیون مشترک برجام قرار شد به صورت حضوری روز سه شنبه در وین برگزار شود.
 سید عباس عراقچی در کانال تلگرامی خود نوشت: «امروز نشست فصلی کمیسیون مشترک برجام به صورت مجازی برگزار شد. بحث های صریح و جدی صورت گرفت. شرکت کنندگان تصمیم گرفتند ادامه این نشست را روز سه شنبه به صورت حضوری در وین دنبال کنند.»
در عین حال، انریکه مورا که ریاست این نشست را برعهده داشت، نشست امروز کمیسیون مشترک برجام را مثبت ارزیابی کرد.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین