تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
plusresetminus
حزب الله:عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در صفحه اینستاگرام خود درباره اجلاس رؤسای بانکهای مرکزی کشورهای خاورمیانه و آسیای مرکزی نوشت: عصر امروز۱۷ فروردین ۱۴۰۰، سومین جلسه از سری جلسات اجلاس بهاره صندوق بین المللی پول با حضور رؤسای کل بانکهای مرکزی کشورهای خاورمیانه و آسیای مرکزی برگزار شد.
۰
کد مطلب : ۲۵۰۶۵۴
همتی: درخواست وام ۵ میلیارد دلاری ایران برای مقابله با کرونا در حال پیگیری است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،در این جلسه طی سخنانی به این نکته اشاره کردم که بعد از شیوع کرونا، اقدام دولت ایران با  تخصیص دهها هزار میلیارد تومان به شکل بودجه‌ای و تسهیلات برای حمایت مستقیم از خانوارها و کسب و کارها در مهار تاثیر اقتصادی همه‌گیری بسیار موثر بود، به این نکته هم تاکید کردم که علیرغم رشد منفی بخش خدمات که ۵۰ درصد سهم تولید ناخالص داخلی ایران را شامل می شود، در فاصله مارس تا دسامبر ۲۰۲۰، اقتصاد ایران ۲.۲ درصد رشد کرد و این روند بهبودی در سال ۲۰۲۱ ادامه پیدا می‌کند.
درمورد واکسن گفتم: ایران اقدامات لازم برای واردات واکسن انجام و واکسیناسیون را شروع کرده است ولی هنوز دسترسی کامل و گسترده به واکسن کرونا وجود ندارد با این وجود در حالی که ابهامات در مورد تحریم‌های آمریکا برقرار است، اقدامات خوبی برای تولید داخلی واکسن انجام شده است.
با اشاره به اقدامات صندوق بین‌المللی پول برای کمک به اعضا در مقابله با پیامدهای اقتصادی شیوع کرونا گفتم: اعتبار صندوق وابسته به آن است که بتواند پشتیبانی مالی و فنی خود را به شکل یکسان و بدون استثنا به تمام اعضا ارائه دهد؛ اما درخواست ایران برای دریافت تامین مالی اضطراری هنوز با گذشت یک سال بدون پاسخ مانده است و این اولین درخواست ایران برای کمک مالی از صندوق بین‌المللی پول در طول چند دهه است.
پس از صحبتهای من، جهاد آزور مدیر اداره خاورمیانه و آسیای مرکزی صندوق بین المللی پول اعلام کرد موضوع درخواست وام ۵ میلیارد دلاری ایران برای مقابله با پیامدهای همه گیری کرونا را پیگیری می کند.
حضور فعال بانک مرکزی در جلسات بهاره صندوق، خصوصا مدیریت و راهبری جلسه گروه ۲۴ درپیشبرد ایده های ایران، بسیار مؤثر بوده است.
همتی: درخواست وام ۵ میلیارد دلاری ایران برای مقابله با کرونا در حال پیگیری است




     
منبع : مشرق
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین