تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
plusresetminus
حزب الله: معترضان در بروکلین آمریکا برای چهارمین شب متوالی در اعتراض به قتل یک شهروند سیاهپوست این کشور دست به تجمع و اعتراض زدند.
۰
کد مطلب : ۲۵۱۳۰۱
چهارمین شب ناآرامی‌ها در بروکلین در پی قتل یک شهروند سیاهپوست
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،شبکه خبری سی‌ان‌ان از چهارمین شب متوالی تجمع معترضان در مقابل مرکز پلیس «بروکلین» آمریکا خبر داد.
این اعتراضات به دلیل قتل یک شهروند سیاهپوست ۲۰ ساله آمریکا به نام «داونته رایت» انجام می‌شود. این شهروند زمانی‌ که در ترافیک مینیاپولیس بود، به دست افسر پلیسی آمریکایی کشته شد.
ساعاتی بعد «کیم پاتر» افسر پلیس آمریکایی، به جرم قتل رایت بازداشت شد. البته منابع خبری روز سه‌شنبه اعلام کردند: «پاتر (Potter) افسر ۲۶ ساله در اداره پلیس بروکلین در مینه سوتا که به این جوان سیاه پوست شلیک کرده و وی را کشته بود،  استعفا داده است.»
بنابراعلام این شبکه خبری در چهارمین شب ناآرامی‌ها پلیس با نزدیک شدن زمان منع آمد و شد کرونایی، نارنجک‌هایی به سمت معترضان پرتاب کرده و اواخر روز چهارشنبه به وقت محلی به طور کلی منع رفت‌وآمد نیز اعلام کرده است.
در حال حاضر بیش از ۳ هزار نیروی گارد ملی مینه‌سوتا در شهر‌های دوقلو (سینت پال-مینیاپولیس)مستقر شده‌اند. خانواده رایت نیز در حال حاضر شکایتی علیه این افسر پلیس به دادگاه ارائه کرده‌اند.
پلیس آمریکا عصر یکشنبه هفته جاری در «بروکلین سنتر» شمال مینیاپولیس، به داونته رایت شلیک کرد و او را به قتل رساند. این اقدام خشونت بار پلیس، اعتراضات گسترده شهروندان آمریکایی به رفتار بی رحمانه پلیس این کشور را به دنبال داشت.
تاکنون چهارشب متوالی اعتراضاتی حوالی مرکز پلیس بروکلین گزارش شده و اعلام شده است که ۷۹ نفر تا روز سه‌شنبه بازداشت شده‌اند.
سه شنبه شب نیز در سومین شب متوالی این اعتراضات اعلام شد «پلیس حومه مینیاپولیس در مرکز بروکلین بار دیگر با استفاده از گاز و نارنجک اشک آور، انبوهی از معترضان را که در اعتراض به قتل رایت تجمع کرده بودند، متفرق کرد.»
دو روز پس از کشته شدن رایت، فرمانده پلیس مینیاپولیس از سمت خود استعفا کرد. گفتنی است پس از این حادثه، پلیس آمریکا شامگاه یکشنبه برای متفرق کردن معترضان خشمگین به سمت آن‌ها گاز اشک‌آور شلیک کرد و تا ساعت ۶ صبح به وقت محلی (۱۱ به وقت گرینویچ) این روند ادامه داشت. این خبر در شرایطی اعلام شد که تنش‌ها در شهر مینیاپولیس که قصد دارد یک افسر پلیس سفیدپوست را به اتهام قتل «جورج فلوید» در سال گذشته محاکمه کند، در اوج خود قرار دارد.
همچنین صد‌ها تظاهرات‌کننده بامداد دوشنبه (به وقت محلی) مقابل دفتر مرکزی پلیس بروکلین‌سنتر تجمع کردند و نام «داونته رایت» را فریاد زدند. معترضان در واشنگتن دی سی نیز فریاد می زدند وقتی فرق اسلحه با شوک دهنده را نمی‌دانی چرا پلیس شدی؟ خبرگزاری رویترز گزارش داد شلیک گاز اشک‌آور از سوی پلیس به تشدید تنش‌ها منجر شد و تظاهرات‌کنندگان اقدام به پرتاب سنگ به سوی خودروی پلیس کردند.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین