تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲
plusresetminus
حزب الله: رئیس انجمن خرما از ثبات قیمت خرما در مبدا طی ۲ سال اخیر خبر داد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو خرما در بازار مبدا حدود ۲۵ هزار تومان است.
۰
کد مطلب : ۲۵۲۳۹۹
عرضه خرما با نرخ ۶۰ هزار تومان گرانفروشی است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محسن رشید فرخی رئیس انجمن خرما با بیان اینکه قیمت خرما در مبدا نسبت به ۲ سال گذشته تغییری نداشته است، اظهار کرد: هم اکنون قیمت هر کیلو در بازار مبدا ۲۲ تا ۲۵ هزار تومان است.

وی افزود: با افزایش تقاضا در پیک‌مصرف ماه رمضان، برخی اصناف بی انصافی کردند که مجدد بعد از اتمام ماه رمضان و گرمای هوا، مصرف به حداقل می رسد.

رشیدفرخی در واکنش به عرضه به خرمای بسته بندی با نرخ ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان در فروشگاه ها بیان کرد: با توجه به نرخ ۲۲ تا ۲۵ هزار تومانی هر کیلو خرما در مبدا، عرضه با نرخ ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان گرانفروشی و اجحاف در حق مصرف کننده است.

به گفته وی، با توجه به ذخایر مناسب خرما و عدم کمبود در بازار نباید گرانفروشی در مغازه ها رخ دهد.

این‌ مقام مسئول متوسط سرانه مصرف خرما در کشور را ۷ کیلو اعلام کرد و افزود: براین اساس حداکثر نوسان قیمت در سرانه مصرف هر فرد یک هزار تومان بوده که در مقایسه با دیگر کالاها بسیار ناچیز است.

وی خرمای شیره دار را بهترین نوع خرما برای سلیقه ایرانی دانست و گفت: با وجود شرایط مساعد آب و هوایی، اکثر خرمای تولیدی با کیفیت مرغوب و شیره دار است.

رئیس انجمن‌ خرما در پایان مکانیزم‌ عرضه و تقاضا را بهترین ملاک بازار اقتصادی برشمرد و گفت: اقتصاد دستوری و دخالت دولت در بازار منجر به التهاباتی در قیمت می‌شود، هر چند مسئولان، دلالان را مقصر اصلی نابه سامانی‌های بازار می‌دانند، در حالی که در اقتصاد سالم، دلالان موقعیت رشد را ندارند، اما در اقتصاد ناپایدار سرمایه‌های سرگردان در هر مقطع زمانی به سمت دلار، طلا، سکه و دیگر کالاها می‌رود.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین