تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
plusresetminus
حزب الله:رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از اجرای ۴۰۰ هکتار جنگل‌کاری درختان موثمر در اراضی ضلع غربی باغستان خبر داد.
۰
کد مطلب : ۲۵۲۹۵۸
اجرای ۴۰۰ هکتار جنگل‌کاری در اراضی باغستان
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، پیمان بضاعتی پور با تاکید بر ضرورت توسعه کمربند سبز شهر، اظهار کرد: برنامه های خوبی برای توسعه کمربند سبز پیرامون شهر کرج انجام شده است.
وی به توسعه جنگل‌کاری و فضای سبز پیرامونی شهر در اراضی جنوب غربی شهر (جاده قزل‌حصار) و مرکز دفن حلقه دره و حوالی فرودگاه پیام و دهکده باغستان اشاره کرد و افزود: جنگل کاری های ایجاد شده در جنوب و جنوب غرب کرج علاوه بر تلطیف آب و هوا نقش بسزایی در کاهش مشکلات زیست محیطی  و ورود ریزگرد ها خواهد داشت.
به گفته رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج ۴۰۰ هکتار از اراضی لشکر ۱۰ سیدالشهدا نیز جنگل کاری شده و افزون بر این  ۲۰۰ هکتار دیگر نیز در اراضی حلقه دره و حوالی فرودگاه پیام به فضای سبز اختصاص یافته است.
بضاعتی پور با مثبت ارزیابی کردن افزایش سرانه فضای سبز بالاتر از استانداردها موجود و بهره برداری از ۱۷ پارک در دوره پنجم مدیرت شهری، تاکید کرد: رسیدن به مساحت سه هزار و ۴۰۰ هکتاری فضای سبز پیرامونی و افزایش سه متری سرانه فضای سبز شهری عدد خوبی است که باید بیش از پیش افزایش یابد.
وی به توسعه شبکه انتقال خطوط آبرسانی و استقرار سیستم آبیاری قطره‌ای در جنگل کاری های پیرامونی اشاره کرد و افزود: با توجه به این که یکی از نیازها و ضرورت های توسعه فضای سبز پایدار تامین منابع آب پایدار و کافی است، برنامه ریزی و اقدامات اساسی از سوی واحد آب و تاسیسات سازمان صورت گرفته و مشکلی برای آبیاری درختان در این اراضی  نداریم.
منبع : پایگاه خبری کرج امروز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین