تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰
plusresetminus
با فناوری که امروزه صنعت خودرو در اختیار دارد، تعجب آور نیست که خودرو‌ها سالانه رکورد تولید را بزنند. در طول سال‌ها به این باور رسیدیم که بنزین بهترین گزینه برای کارکردن اتومبیل است. با این وجود مهندسی مدرن با معرفی سریع‌ترین اتومبیل‌های برقی توانسته است این مفهوم را تغییر دهد. چرا ماشین‌های برقی درست می‌کنیم؟ ماشین‌های الکتریکی در طولانی مدت می‌توانند ارزان‌تر باشند. به جای وابستگی به گاز، اتومبیل‌ها از برق استفاده می‌کنند که می‌تواند وسیله نقلیه شما را تأمین کند. در مورد اتومبیل‌های الکتریکی تردید‌های زیادی وجود دارد. دلایل زیادی وجود دارد که اکنون صنعت خودرو به سمت اتومبیل‌های برقی سوق پیدا کرده است. یکی از دلایل این است که آب و هوای جهان در حال تغییر است و خوردو‌های بنزینی می‌توانند آلودگی بیشتری ایجاد کنند. در ادامه نام و ویژگی‌های ۱۰ خودروی سریع جهان را می‌خوانید:
۰
کد مطلب : ۲۵۳۹۷۰
۱۰ خودروی برتر برقی جهان

خودروی Chevy Volt

۱۰ خودروی برتر برقی جهان در سال ۲۰۲۱
این ماشین فقط در ۸.۸ ثانیه می‌تواند به سرعت ۰ تا ۶۰ مایل در ساعت برسد. نسخه ۲۰۱۶ این ماشین فقط در ۸.۴ ثانیه به این سرعت می‌رسد. از نظر راحتی، قیمت و عملکرد جزو خودرو‌های خوب است که ۳۳ هزار دلار قیمت گذاری شده است.

خودروی Tesla Roadster

۱۰ خودروی برتر برقی جهان در سال ۲۰۲۱
تسلا رودستر یک کانورتیبل ۱۲۰ هزار دلاری است که با یک موتور کوچک، اما قدرتمند کار می‌کند. موتور آن فقط به اندازه یک هندوانه و وقتی در دور ۱۴۰۰۰ دور در دقیقه باشد می‌تواند تا ۱۲۵ مایل در ساعت برسد. شگفت انگیزترین نکته در مورد تسلا رودستر مسافت پیموده شده ۲۰۰ مایل است.

خودروی Detroit Electric SP:01

۱۰ خودروی برتر برقی جهان در سال ۲۰۲۱
اتومبیل دیگری که شایسته قرار گرفتن در لیست سریع‌ترین اتومبیل‌های برقی است جهان است، خودروی Detroit Electric SP: ۰۱ است. این یک ماشین اسپرت الکتریکی است. این خودرو می‌تواند به سرعت ۱۵۵ مایل در ساعت برسد. همچنین، این سرعت فقط در ۳.۹ ثانیه می‌تواند از ۰ تا ۶۰ مایل در ساعت را طی کند. این ماشین خاص از یک موتور الکتریکی ۲۱۰ کیلوواتی استفاده می‌کند. باتری آن نیز برای کاهش وزن کلی خودرو با بدنه الیاف کربن طراحی شده است.

خودروی Renovo Coupe

۱۰ خودروی برتر برقی جهان در سال ۲۰۲۱
این خودروی فوق العاده که ۵۲۹ هزار دلار قیمت دارد نوعی اتومبیل است که می‌تواند در عرض ۳.۴ ثانیه ۶۰ مایل در ساعت را طی کند. خوبی این ماشین این است که برای کارکرد این ماشین هیچ بنزینی لازم نیست. چیزی که در این ماشین وجود دارد این است که طراحی در واقع برای همه مناسب نیست.

خودروی Plasma Boy Racing White Zombie

۱۰ خودروی برتر برقی جهان در سال ۲۰۲۱
ماشین‌های قدیمی با برق کار نمی‌کنند. با این حال، برخی موارد استثنا وجود دارد و Plasma Boy Racing White Zombie یکی از آن ماشین‌ها است. این خودرو به باتری‌های ساخته شده برای نیروی دریایی مجهز شده و قیمت آن‌ها ۱۰۰ هزار دلار است.

خودروی Blood Shed Zombie 222

۱۰ خودروی برتر برقی جهان در سال ۲۰۲۱
این ماشین نسخه برقی موستانگ ۱۹۶۸ است که توانسته تا ۱۷۴ مایل در ساعت برسد. این خودرو با یک موتور ۸۰۰ اسب بخار کار می‌کند. نام Zombie 222 مخفف ۲ موتور، ۲ کنترل کننده و خیلی سریع است. گفته شده که این ماشین تنها در ۲.۴ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل در ساعت می‌رسد.

خودروی Rimac Concept One

۱۰ خودروی برتر برقی جهان در سال ۲۰۲۱
این ماشین با قیمت ۹۸۰ هزار دلاری، نه تنها یک ماشین الکتریکی سریع است، بلکه یک خودروی گران نیز است. از نظر عملکرد، این خودرو می‌تواند تنها در ۲.۸ ثانیه به سرعت ۰ تا ۶۰ مایل در ساعت برسد.
نکته شگفت انگیز در مورد Rimac این است که این شرکت در سال ۲۰۰۹ در یک گاراژ کارش را شروع کرد. در طول سال‌ها، این شرکت توانسته ۲۴ خودرو تولید کند. Rimac Concept One از یک موتور ۱۰۸۸ اسب بخاری استفاده می‌کند و باتری می‌تواند کل واحد را تا ۵۰۰ کیلومتر در هر بار شارژ تأمین کند.

خودروی Tesla Model S 90D

۱۰ خودروی برتر برقی جهان در سال ۲۰۲۱
تسلا مدل S P90D یک ماشین الکتریکی قدرتمند است که می‌تواند تا ۱۶۰ مایل در ساعت برسد. این خودرو توانسته است P85D را شکست دهد. همانطور که قبلاً گفته شد، تسلا شرکتی است که در صنعت خودرو نوآوری ایجاد کرده است. این ماشین فقط در مدت زمان ۲.۸ ثانیه می‌تواند به سرعت ۰ تا ۶۰ مایل در ساعت برسد. این یک ویژگی چشمگیر به خصوص برای یک سدان است. این خودرو به دلیل شتاب سریع خود شهرت پیدا کرده است.
اساساً P90D فقط به روزرسانی مدل تسلا مدل S P85D است. با این حال می‌تواند رکورد سرعت را بشکند. این یک ماشین الکتریکی است که با مواردی مانند حداکثر عملکرد باتری کار می‌کند.

خودروی Lola Drayson Racing B12/69

۱۰ خودروی برتر برقی جهان در سال ۲۰۲۱
این خودرو با موتور فوق العاده با ۸۵۰ اسب بخار قدرت، تنها در عرض ۳ ثانیه صفر تا ۶۰ مایل در ساعت را طی می‌کند. حداکثر سرعت آن ۱۹۸ مایل در ساعت است که آن را به یکی از سریع‌ترین اتومبیل‌های برقی امروزی تبدیل می‌کند. طبق گفته سازندگان این ماشین الکتریکی، در صورت تنظیم نسبت وزن، حتی می‌تواند سریع‌تر نیز پیش برود. این اتومبیل از موتور ۲۰۰۰ کیلوواتی و باتری لیتیوم یون فسفات استفاده می‌کند.

خودروی Chevrolet Corvette

۱۰ خودروی برتر برقی جهان در سال ۲۰۲۱
شورولت کوروت سریع‌ترین ماشین الکتریکی موجود در خیابان است. این خودرو توانسته حداکثر سرعت ۱۸۶.۸ مایل در ساعت را بدست آورد. این خودرو دارای ۷۰۰ اسب بخار قدرت است که به ماشین اجازه می‌دهد فقط در سه ثانیه صفر به ۶۰ برسد. قیمت این خودرو ۳۳۵ هزار دلار است و از گیربکس دستی استفاده می‌کند.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین