کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون رئیس جمهور:

مهلت ثبت‌نام تسهیلات کرونایی تمدید شد

باشگاه خبرنگاران جوان , 20 خرداد 1400 ساعت 13:05

حزب الله:نهاوندیان گفت: مهلت ثبت نام و پرداخت تسهیلات به متقاضیان مشاغل و کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا تا پایان شهریورماه تمدید شده و وزارت کار طرح جدیدی را برای پرداخت بیمه بیکاری ارائه کرد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به ارایه ۷۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات به خانوار‌ها و مشاغل در مقابل با کرونا، گفت: مهلت ثبت‌نام و پرداخت تسهیلات به متقاضیان مشاغل و کسب و کار‌های آسیب‌دیده از کرونا تا پایان شهریور ماه تمدید شد.

نهاوندیان درباره آخرین تصمیمات کار گروه اقتصادی برای حمایت از بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا، اظهار کرد: کار گروه اقتصادی بسته جامع حمایت‌های اقتصادی مالی، بانکی و بیمه‌ای در رابطه با مقررات در سال ۱۴۰۰ را طراحی کرده است.
وی اضافه کرد: با وجود همه محدودیت‌هایی که در سال ۹۹ داشتیم به سبب تبعات اقتصادی همه‌گیری کرونا برای حمایت از کسب و کار‌های آسیب‌دیده، تصمیماتی اتخاذ شد. سال گذشته در مجموع ۷۷هزار میلیارد تومان به صورت مستقیم و به صورت تسهیلات به خانوار‌ها پرداخت شد.
معاون اقتصادی رییس جمهوری با بیان اینکه در یک سال گذشته، عملکرد تصمیمات حمایتی کرونا در حوزه‌های مختلف، متفاوت بود، افزود: براساس ارزیابی که در دو ماه گذشته از میزان تحقق برنامه‌های اجرایی داشتیم، کارگروه اقتصادی کرونا یک بسته جامع حمایت‌های اقتصادی کرونا را برای ۱۴۰۰تصویب کرد. حمایت‌های اقتصادی ما در حوزه‌های مالی، بانکی و بیمه‌ای و در رابطه با مقررات است.
نهاوندیان درباره بدهی مالیاتی کسب و کار‌ها گفت:کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا تا پایان شهریوماه فرصت دارند بدهی مالیاتی خود را بدون محاسبه جریمه دیر کرد پرداخت کنند و همه عملیات اجرایی مالیاتی تا پایان دوره مذکور متوقف می‌شود تا بنگاه‌ها متضرر نشوند.

بخشودگی جرایم مالیاتی ۱۴ گروه شغلی آسیب دیده از کرونا

وی افزود: سازمان امور مالیاتی اجازه دارد جرایم مالیاتی ۱۴ گروه شغلی  متضرر از همه گیری کرونا را مورد بخشودگی قرار دهد.
معاون اقتصادی رییس جمهوری درخصوص حمایت‌های بانکی از کسب‌وکار‌های آسیب دیده از کرونا گفت: یک مشکل این بود که برخی کسب و کار‌ها درآمدی نداشتند و تسهیلات دریافت کردند و هم اکنون موعد اقساط رسیده است، بنابراین کار گروه اقتصادی کرونا امهال چهارماهه برای بازپرداخت اقساط در نظر گرفت.
وی افزود: بازپرداخت چهار قسط نخست تسهیلات بنگاه‌های اقتصادی در سال ۱۴۰۰به پایان دوره انتقال یافت تا چهار قسط پس از آخرین قسط پرداخت شود.
نهاوندیان گفت: برخی از کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا که در این دوران درآمدی نداشتند و چک‌های آن‌ها وصول نشده تا پایان تیرماه مهلت دارند چک‌های برگشتی را وصول کنند و در این مدت محدودیت‌های خدمات بانکی برای چک‌ها متوقف می‌شود.
 
 
وی اظهار گفت: مهلت زمانی ثبت نام و پرداخت تسهیلات کرونایی کسب و کار‌ها تا پایان شهریور ۱۴۰۰ تمدید شد و توصیه می‌کنم همه کسب و کار‌ها در رسته‌های ۱۴گانه به بانک‌ها مراجعه کنند.

مهلت بانک ها برای پرداخت تسهیلات کرونا تا پایان آبان ماه

معاون اقتصادی رییس جمهوری افزود: بانک‌ها تا پایان آبان ماه موظف هستند تسهیلات را بپردازند به خصوص در چهار رسته گردشگری، فرهنگ و هنر، ورزش و جوانان، حمل و نقل ریلی و هوایی مهلت‌ها تمدید شده است.
وی ادامه داد:مهد کودک‌ها، تالارها، پارک‌های آبی و شهربازی‌ها به فهرست کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا اضافه شد و می‌توانند از امهال‌ها و تسهیلت کرونا بهره‌مند شوند.
نهاوندیان حمایت‌های بیمه‌ای گفت: در مشاغل آسیب دیده از کرونا چنانچه کار فرمایان نتوانستند حق بیمه اردیبهشت و خردادماه را پرداخت کنند دو ماه امهال در نظر گرفته شد.

برق، آب و گاز کسب و کار‌های آسیب دیده که قبض پرداخت نکردند، قطع نمی‌شود

به گفته وی براساس مصوبه ستاد ملی کرونا، شرکت‌های ارائه دهنده خدمات آب، برق و گاز اجازه ندارند خدمات خود به کسب و کار‌هایی آسیب دیده از کرونا که موفق به پرداخت قبوض نشدند را قطع کنند.
معاون اقتصادی رییس جمهوری گفت: مجوز فعالیت‌ها تا پایان خرداد ماه تمدید شد و احکام فعالیت اتحادیه‌ها و اتاق‌ها نیز تا پایان شهریورماه تمدید شد.

ارائه طرح جدید بیمه بیکاری در دستور بررسی

وی در پاسخ به سوالی درباره پرداخت بیمه بیکاری به بیکاران همه‌گیری کرونا، گفت: سال گذشته در ستاد ملی کرونا دو هزار میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری در نظر گرفته بودیم که پرداخت شد و وزارت تعاون در سال جدید نیز طرح جدیدی را برای پرداخت بیمه بیکاری را ارائه کرده است که به محض تصویب اعلام می‌شود.


کد مطلب: 255636

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/255636/مهلت-ثبت-نام-تسهیلات-کرونایی-تمدید

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com