کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ماکرون پس از سیلی خوردن: حماقت و خشونت جایی در دموکراسی ندارند

ایسنا , 20 خرداد 1400 ساعت 13:47

حزب الله:
رئیس جمهوری فرانسه در اولین اظهارنظر درباره سیلی که روز سه‌شنبه خورد، گفت: زمانی برای ترسیدن ندارم، بیان نظرات قابل قبول است اما حماقت و خشونت جایی در دموکراسی ندارند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در اولین اظهارنظر درباره سفرش به بخش لادروم واقع در جنوب شرق این کشور برای دیدار با رستوران‌داران این منطقه به مناسبت کاهش محدودیت‌های اعمال شده برای مبارزه با شیوع کرونا و سیلی که در آنجا از یک مرد ناشناس در میان جمعیت خورد، در پاسخ به این سوال خبرنگاران که آیا ترسیده یا نه، پاسخ داد: وقتی برای ترسیدن ندارم، اما گوش کنید، ما باید از رستوران‌ها حمایت کنیم، به همین دلیل هم من پیش از بازگشایی رستوران‌ها همراه با کشاورزان‌مان به اینجا آمدم، ما نباید اجازه دهیم که آن مساله مانع اتنقال پیام شود، باید در بازگشایی‌ها از مردم فرانسه حمایت کنیم، با وجود همه مسائل، حسن نیت زیادی وجود دارد.
 
ماکرون در پاسخ به سوال دیگری درباره وجود خشم نسبت به سیاست‌های دولتش گفت: نه، حماقت وجود دارد و زمانی که حماقت با خشونت همراه شود، غیرقابل پذیرش است و این چیز دیگری است و این دو (حالت) نباید با یکدیگر اشتباه گرفته شوند.
رئیس جمهوری فرانسه افزود: من (صدای) خشم را می‌شنوم. در دموکراسی خشم ابراز می‌شود. همانطور که می‌دانید، همواره با مردم دیدار خواهم کرد. من همیشه با آنها در ارتباط بوده و به آنها اهمیت می‌دهم. مردم خشمشان و گاهی نارضایتی‌شان را به من ابراز می‌کنند و من همواره حضور دارم. گاهی (برای این خشم و نارضایتی) پاسخی دارم و گاهی هم ندارم و تلاش می‌کنم پاسخی بیابم. من گاهی پاسخ نادرست و گاهی پاسخ درست را می‌یابم. این خشم قانونی است و ما همواره برای پاسخ دادن آنجا خواهیم بود اما حماقت و خشونت در دموکراسی جایی ندارند.
او در پاسخ به این سوال که آیا آن سیلی را شخصی حساب کرده یا نه، گفت: نه، هرگز، معتقدم افرادی هستند که این روزها بسیار خسته‌اند و ما نباید هرگز در برابر خشونت به ویژه خشونت علیه تمامی نمایندگان خدمات عمومی چه شهردارها، چه کارمندان خدمات شهری و یا مسؤولان خدمات عمومی تسلیم شویم، ما در رسانه‌ها نیز نباید به این موضوع اهمیت زیادی بدهیم.
ماکرون در ادامه گفت: زمانی که موضوع به ارزش‌ها مربوط است، نباید انعطاف‌پذیر باشیم. در دموکراسی نفرت و خشونت جایی ندارند و شایسته نیست که به آنها اهمیت زیادی بدهیم زیرا در نهایت می‌دانیم که نفرت و خشونت در تمامی نقاط جامعه وجود دارند و این درست نیست، ما باید همه چیز را به جای مناسبش برگردانیم.


کد مطلب: 255644

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/255644/ماکرون-سیلی-خوردن-حماقت-خشونت-جایی-دموکراسی-ندارند

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com