کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر آموزش و پرورش وعده داد:

واکسیناسیون معلمان تا مردادماه/ آشتی دوباره مدرسه و دانش‌آموزان

ایسنا , 20 خرداد 1400 ساعت 14:40

حزب الله:وزیر آموزش و پرورش از تعیین یک کارگروه تخصصی برای مطالعه در خصوص چگونگی ایجاد آشتی دوباره بین مدرسه و دانش‌آموزان بعد از یک سال دوری اجباری از فضای آموزشی در دوران پساکرونا خبر داد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محسن حاجی میرزایی در شورای اداری سمنان اظهار کرد: مهرماه سال آتی مهر متفاوتی است و آموزش و پرورش در همین راستا یک کارگروه را مامور به مطالعه در خصوص چگونگی ایجاد آشتی بین دانش آموزان و اولیا با فضای مدرسه در دوران بعد از کرونا کرده است.
وی با بیان اینکه هیچ آموزشی نمی تواند جایگزین آموزش حضوری شود افزود: همه تلاش آموزش و پرورش بر این است که از مهر آینده آموزش‌ها دوباره به شکل حضوری برگزار شود.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در کشورهای مختلف قبلا گفته می شد که اولین جایی که در دوران کرونا باید بسته شود مدرسه و آخرین جایی که گشایش می یابد نیز مدرسه است خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت آموزش حضوری امروزه تلاش ما بر این است که در اولین فرصت بعد از فراهم شدن شرایط مدارس را باز کنیم.
وی با بیان اینکه مدرسه هیچ جایگزینی ندارد ادامه داد: امروزه و بعد از تجربه کرونا، فضای مجازی جای بسیاری از مشاغل را گرفته اما کرونا در این بیش از یک ساله ثابت کرد که هیچ چیزی نمی تواند جایگزین آموزش حضوری شود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: جامعه همانگونه که بیاموزد، رفتار خواهد کرد؛ نظام یادگیری به انسان ها می آموزد چگونه رفتار کنند و ما باید بدانیم برای هر تحول پایداری، نقطه عزیمت انسان ها هستند.
وی خاطرنشان کرد: رویکرد جدید تعلیم و تربیت، انسان ها را برای نقش آفرینی در جامعه آماده می کند و آنها را برای فهم و صورت بندی مسائل پیرامون خود مهیا می سازد.
این عضو کابینه دوازدهم با بیان اینکه مدرسه محدود به آموزش نیست افزود: دانش آموزان جدا از آموزش در فضای مدرسه شیوه های زندگی و گفتگو و ارتباط با لایه های مختلف جامعه را فرا می گیرند لذا امروزه با اطمینان می توان گفت هیچ چیزی جایگزین مدرسه و آموزش حضوری نمی شود.
حاجی میرزایی ادامه داد: درست به همین دلیل بود که بنده در یک سال گذشته همواره اصرار داشتم که در هر منطقه و شهری که امکان دارد حتی اگرچه هفته‌ای یک روز و یا یک ساعت در هفته آموزش حضوری داشته باشد.
وی با اشاره به امکان واکسیناسیون بخش زیادی از جامعه در ماه های پیش رو افزود: وزارت بهداشت وعده داده که واکسیناسیون معلمان حداکثر تا مردادماه انجام شود.
شاد والدین را نیز وارد کلاس‌ها کرد
این عضو کابینه از سال تحصیلی اخیر به عنوان یک سال پیچیده نام برد و گفت: ظهور ویروس عالمگیر کرونا شرایط متفاوتی را بوجود آورد که این شرایط در هیچ کجای دنیا تجربه نشده بود و برای همین بسیاری از نظام های آموزشی دنیا برای رویارویی با آن آمادگی کامل نداشتیم.
وی با بیان اینکه این سردرگمی و پیچیدگی همه ماموریت‌های آموزش و پرورش را نیز تحت تاثیر قرار داد اظهار کرد: ایجاد ارتباط بین بیش از یک میلیون معلم و افزون بر 15.5میلیون دانش آموز در چنین شرایطی کار ساده‌ای نبود اما همکاران ما به سرعت بر مشکلات فائق آمدند و آموزش در هیچ جای کشور تعطیل نشد.
وزیر آموزش و پرورش به تفاوت آموزش در فضای مدرسه و فضای مجازی پرداخت و خاطرنشان کرد: در مدرسه معمولا معلم درب کلاس را می بندد و آموزش بین معلم و دانش آموز انجام می شود اما با ظهور کرونا و شکل گیری سامانه شاد، به یک باره والدین نیز به نوعی امکان حضور در سر کلاس‌ها را پیدا کردند.
حاجی میرزایی با بیان اینکه شاد والدین را نیز وارد کلاس‌ها کرد گفت: کرونا با همه تلخی‌هایش سبب شد که ظرفیت‌های جدیدی در نظام آموزشی ما شکل بگیرد که این ظرفیت‌ها می‌تواند در آینده کمک‌کننده نظام آموزش و پرورش باشد.
کرونا دانش‌آموزان را چاق کرد
وی از افزایش وزن و چاقی به عنوان مولفه ای موثر در سلامت افراد نام برد و اضافه کرد: عدم تحرک ناشی از شیوع کرونا و مجازی شدن آموزش‌ها زمینه را برای افزایش وزن و چاقی دانش آموزان فراهم کرد که باید برای این مهم چاره‌اندیشی شود.
وی بر لزوم حل این معضل تاکید و تصریح کرد: چاقی یکی از اصلی‌ترین عوامل موثر در بروز برخی بیماری‌ها و همچنین یکی از عوامل موثر در افزایش مرگ و میر در جوامع مختلف است.


کد مطلب: 255652

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/255652/واکسیناسیون-معلمان-مردادماه-آشتی-دوباره-مدرسه-دانش-آموزان

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com