تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸
plusresetminus
حزب الله: دهقان دهنوی گفت: هم اکنون شاهد جایگاه ویژه بازار سرمایه در اقتصاد کشور هستیم که می‌تواند دستاورد خوبی داشته باشد.
۰
کد مطلب : ۲۵۵۹۸۹
مخالف قیمت گذاری دستوری هستیم/ بورس جایگاه ویژه‌ای در کشور پیدا کرده است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، دهقان دهنوی رئیس سازمان بورس کشور در جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اظهار کرد: همچنان در کشور از واژه حباب در بازار بورس استفاده می‌شود که این یک اشتباه در مسائل مالی کشور است.
او افزود: واقعیت اقتصاد این است که با رشد یا افت نرخ دلار در کشور، بسیاری از شاخص‌ها در اقتصاد کشور نیز واکنش نشان می‌دهند.

رئیس سازمان بورس کشور بیان کرد: به طور مثال ما در حال حاضر فقط افت شاخص بورس را می‌بینیم و نسبت به آن انتقاد می‌کنیم، این در حالی است که بسیاری از افراد در کشور با نرخ ۳۲ هزار تومان دلار خریداری کردند و هم اکنون به ۲۴ هزار تومان رسیده است.

دهقان دهنوی ادامه داد: شاخص کل بورس با افزایشی که طی دو سال گذشته پیدا کرده، جایگاه خود را در اقتصاد کشور به رتبه‌های بالاتری برد و شاهد حضور بی سابقه مردم بود، اما متاسفانه بسیاری از افرادی که طی ماه‌های تیر و مرداد سال گذشته وارد این بازار شدند، امروز با ضرر مواجه هستند.

او تصریح کرد: سد‌ها و سنگ‌های زیادی از سنوات گذشته جلوی پای بازار بورس کشور بود که در ماه‌های اخیر بسیاری از این موانع برای فعالان این بازار برداشته شده است.

رئیس سازمان بورس کشور ابراز کرد: بازار اولیه باید جایگاه بهتری در بازار سرمایه کشور پیدا کند به طوری که بازار ثانویه تنها باید زمینه‌ای برای تعیین قیمت و ارسال سیگنال به بازار اولیه باشد.

دهقان دهنوی مطرح کرد: یکی از خرسندی‌های امروز در خصوص بازار بورس جایگاه آن در اقتصاد کشور است به طور مثال در مناظرات این دوره از انتخابات ریاست جمهوری حرف‌های زیادی از این بازار شنیده شد، اما در سنوات گذشته شاهد آن نبودیم.

او گفت: بیشتر از هر فردی در کشور با دامنه نوسان مخالف هستم، اما در شرایط فعلی تنها راهکار برای بازار سرمایه همین تصمیم بود که گرفته شد تا به شرایط مطلوب تری برسیم.

رئیس سازمان بورس کشور اظهار کرد: در حال حاضر بیشترین تلاش خود را می‌کنیم که صف خرید و فروش در بازار بورس از بین برود و نقدشوندگی به بهترین وضعیت خود برسد.

دهقان دهنوی افزود: امروز بازار سرمایه ایران در حال رشد است به طوری که مکانیزم‌های صندوق‌های تثبیت و توسعه به طور جدی تعریف شده و البته در صورت عملکرد صحیح تمام ابزار‌های بازار، شاهد تاثیر مثبت آن‌ها در بازار خواهیم بود.

او بیان کرد: طرح تحول بازار سرمایه هم به تازگی در سازمان بورس کلید خورده که وظایف زیادی دارد و به عنوان یک مکمل کارآمد می‌تواند در بازار بورس تاثیر گذار باشد.

رئیس سازمان بورس کشور در پایان تصریح کرد: خودرو کالای مناسبی برای ورود به بازار بورس نیست و باید تصمیم‌های مهم تری برای بازار خودرو گرفته شود؛ همچنین سازمان بورس با قیمت گذاری دستوری خودرو کاملا مخالف است.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین