کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انصراف یک تهیه‌کننده هالیوودی از ساخت فیلمی که عصبانیت مردم نیوزیلند را در پی داشت

باشگاه خبرنگاران جوان , 25 خرداد 1400 ساعت 11:24

حزب الله:تهیه‌کننده فیلمی در مورد کشتار مسلمانان در نیوزیلند، بعد از واکنش‌های منفی به ساخت این فیلم از حضور در این پروژه کنار کشید.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،فیلیپا کمپبل یکی از تهیه کنندگان فیلم سینمایی «آن‌ها ما هستیم» بعد از واکنش و انتقاداتی که به این فیلم وارد شد، از حضور در این پروژه استعفا داد. این فیلم درامی درباره حمله به مسجدهای کرایست چرچ نیوزیلند است که طی آن چندین نفر از مسلمانان کشته شدند.
برنامه ریزی برای ساخت یک فیلم هالیوودی با تمرکز بر واکنش نخست وزیر «جاسیندرا آردرن» در برابر حملات تروریستی مسجد کرایست چرچ و اصل قرار دادن آن و فرع قرار دادن فاجعه‌ای که برای مسلمانان این کشور رخ داد، باعث ناامیدی و انزجار در نیوزیلند شده است.
انجمن ملی جوانان مسلمان حضور جامعه مسلمان در این فیلم را به شکلی نادرست و این پروژه را متمرکز بر واکنش یک فرد سفید پوست (نخست وزیر نیوزیلند) به کشتاره مسلمانان می‌داند. آن‌ها دادخواستی را برای بایکوت این فیلم ترتیب داده‌اند که در آخرین آمار به امضای ۶۲ هزار نفر رسیده است.
کمپبل تهیه‌کننده این فیلم سینمایی در بیانیه‌ای گفت: متوجه افزایش نگرانی‌ها در روز‌های اخیر شدم و جدیت مردم در آن را دیدم. اکنون موافقم که رویداد‌های ۱۵ مارس ۲۰۱۹ در این زمان هنوز برای ساخت فیلم مناسب نیستند و من تمایلی ندارم در پروژه‌ای که منجر به ایجاد غم و ناراحتی می‌شود، مشارکت کنم.
جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند نیز در روز‌های اخیر نارضایتی خود را از ساخت این فیلم ابراز کرده است. قرار است رز بیرن نقش او را در این فیلم بازی کند.
ساخت این پروژه که از سوی آندرو نیکول تهیه کنندگی و کارگردانی خواهد شد، هفته پیش از سوی کمپانی فیلم نیشن و CAA مدیا تایید شد. آن‌ها قصد داشتند این فیلم سینمایی را در بازار مجازی فیلم کن که در هفته‌های آتی برگزار می‌شود، به خریداران بین المللی ارائه کنند. این دو کمپانی هفته گذشته این پروژه را اثری الهام گرفته شده از واکنش رهبر جوان به این رویداد غم انگیز توصیف کردند.


کد مطلب: 256014

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/256014/انصراف-یک-تهیه-کننده-هالیوودی-ساخت-فیلمی-عصبانیت-مردم-نیوزیلند-پی

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com