تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
plusresetminus
حزب الله:وزیر کشور گفت: ما به دنبال برگزاری انتخاباتی مطمئن، قانونی و سالم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هستیم.
۰
کد مطلب : ۲۵۶۰۲۶
تاکید ما بر انتخابات قانونی، سالم و با رعایت نکات بهداشتی است/ هیچ مشکل امنیتی نداریم
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکید ما به استانداران این است همان طوری که گزارش دادند، به تمامی اقدامات برای مشارکت و افزایش حضور در سطح استان‌ها عمل کنند.
وزیر کشور گفت: ما اکنون با یکسری نگرانی‌ها و کاستی‌ها در حوزه تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی مواجه هستیم، مدرسه همیشه کانون مشارکت ما در انتخابات بوده و دانشگاه‌های ما که به عنوان مراکز فعال سیاسی و مشارکت افزا بوده، تعطیل است؛ همچنین مساجد به عنوان کانون مشارکت و آگاهی افزایی توسط روحانیون و مومنی تعطیل است.
رحمانی فضلی تصریح کرد: متاسفانه نامزد‌های انتخابات، طرفداران آن‌ها و احزاب و گروه‌های سیاسی در بسیاری از استان‌ها ستادی تشکیل نداده‌اند؛ وقتی ستاد تشکیل نشود، تجمعی شکل نمی‌گیرد، اکنون با رقابت ضعیف مواجه هستیم؛ در این شرایط صدا و سیما، استانداران و فرمانداران، رسانه‌ها و دستگاه اجرایی باید در عمل جبران کنند.
وزیر کشور بیان کرد: ما در انتخابات امر مهم انتقال قدرت مسئولیت از فردی به فرد دیگر را داریم، اما آثار سیاسی، اجتماعی، داخلی، بین المللی و امنیتی انتخابات به نحوه حضور و مشارکت مردم بستگی دارد. رسانه‌های مختلف در دنیا انتخابات ما را تحلیل می‌کنند و بر اساس تحلیل خودشان تصمیم می‌گیرند و اقدام می‌کنند؛ باید علیرغم همه کاستی‌ها و شرایط کرونایی ثابت کنیم که برای برگزاری انتخابات آماده هستیم و درک درستی از فضا و شرایط بین المللی داریم.
وی افزود: تا الان هیچ مشکلی در زمینه امنیتی در انتخابات نداشته‌ایم و پیشگیری‌های لازم صورت گرفته است.
رحمانی فضلی درباره وضعیت تدارکات و پشتیبانی انتخابات تصریح کرد: تاکنون در این حوزه مشکلی نداشتیم همه دستگاه‌ها احراز هویت فعال و همه تعرفه‌ها ارسال شده است؛ در این ۸ سال هیچگونه کمبودی در تعرفه نداشتیم. نرم‌افزاری داریم که تعداد تعرفه‌های هر شعبه و مصرف آن‌ها در هر لحظه از طریق استانداران، فرمانداران کنترل می‌شود و تا به ۵۰ درصد برسد، دوباره تعرفه‌ها شارژ می‌شود.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین