تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳
plusresetminus
حزب الله:وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که خروج نیروهای این کشور از افغانستان ادامه دارد و تا پایان ماه اگوست سال جاری میلادی پایان می‌یابد.
۰
کد مطلب : ۲۵۹۰۲۹
پنتاگون: خروج نظامی از افغانستان تا اگوست پایان می‌یابد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، ژنرال «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا اظهار داشت که خروج نیروها از افغانستان در حالت امنیت و ثبات در حال انجام است و تا پایان ماه اگوست (اوایل شهریور) پایان می‌یابد.
وی افزود که از خدمات ارتش تشکر می‌کنم اما ماموریت در افغانستان هنوز تمام نشده است.
هفته گذشته نیز فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) با انتشار تازه‌ترین جزئیات از روند خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان اعلام کرد که تاکنون معادل بار 984 فروند هواپیمای ترابری C-17 تجهیزات نظامی از افغانستان خارج شده است.
بیانیه اظهارداشت که از آغاز روند خروج نیروها نیز تاکنون بیش از 17 هزار و 74 قطعه تجهیزات نظامی نیز برای انهدام به آژانس دفاع لجستیک سپرده شده است.
آمریکا همچنین بطور رسمی 7 پایگاه نظامی را به وزارت دفاع افغانستان تحویل داده است.
براساس این بیانیه، خروج نظامیان آمریکایی همچنین ادامه دارد و بیشتر از 95 درصد از روند خروج تکمیل شده است.

  ژنرال «کنت مکنزی» فرمانده سنتکام که اخیراً فرماندهی حوزه افغانستان نیز به او سپرده شده است، اعلام کرده که سنتکام در آینده بر محافظت از حضور دیپلماتیک در افغانستان، امکان استفاده از فرودگاه کابل، ادامه ارائه مشاوره و کمک به نیروهای امنیتی و دفاعی افغان،  پشتیبانی از تلاش‌های ضدتروریستی آمریکا در افغانستان تمرکز کند.
قرار است که روند خروج نظامیان آمریکایی تا 11 سپتامبر سال جاری میلادی تکمیل شود و تمام این نیروهای خارجی از افغانستان خارج شوند.
 
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین