تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
plusresetminus
حزب الله:یاقوت کبود 2.5 میلیون قیراطی که در خانه یک مرد در سریلانکا کشف شده، ممکن است بزرگترین سنگ قیمتی یافت شده در جهان باشد.
۰
کد مطلب : ۲۵۹۵۲۱
کشف یاقوت کبود ۵۱۰ کیلویی در حیاط خانه مرد سریلانکایی
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، بزرگترین یاقوت کبود جهان در حیاط خانه مردی سریلانکایی پیدا شد. صاحب خانه گفت که این سنگ توسط کارگران حفر چاه در خانه اش در منطقه Ratnapura که غنی از سنگ‌های قیمتی است، پیدا شد. کارشناسان می‌گویند که ارزش این سنگ که به رنگ آبی کم رنگ است در بازار‌های بین المللی تا ۱۰۰ میلیون دلار تخمین زده شده است. وزن این یاقوت در حدود ۵۱۰ کیلوگرم یا ۲.۵ میلیون قیراط است و به عنوان یاقوت کبود Serendipity نامگذاری شده است.

آقای گیمج، صاحب سنگ گفت: "شخصی که چاه را حفر می‌کرد به ما درباره وجود برخی از سنگ‌های نادر هشدار‌هایی داده بود. مدتی بعد ما این نمونه نادر از یاقوت را کشف کردیم. " وی به دلایل امنیتی نمی‌خواست نام کامل و موقعیت مکانی اش را فاش کند.
کشف یاقوت کبود ۵۱۰ کیلویی در حیاط خانه مرد سریلانکایی
آقای گیماج، که یک تاجر نسل سوم گوهر است، به مقامات درباره کشف این یاقوت اطلاعاتی را داد. اما بیرون آوردن و تمیز کردن سنگ از گل و لای و سایر ناخالصی‌ها بیش از یک سال طول کشید تا بتوانند آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار بدهند. در طی فرآیند تمیز کردن، آقای گیمج گفت که برخی از سنگ‌ها از این خوشه ریخته و مشخص شده که آن‌ها یاقوت کبود ستاره‌ای با کیفیت بالا هستند.
شهر راتناپورا که محل کشف این سنگ است، در زبان سینهالی به معنی شهر سنگ‌های قیمتی شناخته می‌شود و از گذشته سنگ‌های ارزشمند دیگری نیز در آنجا یافت شده است. سریلانکا صادر کننده برجسته یاقوت کبود و سایر سنگ‌های قیمتی به سایر نقاط دنیا است.
کشف یاقوت کبود ۵۱۰ کیلویی در حیاط خانه مرد سریلانکایی
گفتنی است که این یک نمونه یاقوت کبود خاص است که احتمالاً بزرگترین نمونه در جهان است و با توجه به اندازه و ارزش آن کارشناسان فکر می‌کنند که این سنگ می‌تواند مورد توجه مجموعه داران خصوصی یا موزه‌ها قرار بگیرد.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین