کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شهردار موقت کابل: زنان در خانه بمانند

مهر , 29 شهريور 1400 ساعت 14:05

حزب الله:شهردار موقت پایتخت افغانستان در اظهاراتی اعلام کرده است که نیازی نیست زنان شاغل کابل به سر کار بروند، چرا که مردان قادر هستند پست ها و مشاغل مربوطه را در اختیار بگیرند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،«حمدالله نعمانی» شهردار موقت کابل اعلام کرده است که زنان شاغل پایتخت باید در خانه بمانند چرا که بسیاری از مشاغل به راحتی توسط مردان قابل انجام است.
وی در همین ارتباط گفته است: ما به کسانی که نیاز داشتند یا در موقعیتهایی که مردان نمی توانستند احراز کنند یا برای مردان نبوده است، اجازه می دهیم به پست های خود باز گردند. آنها هر روز به سر کار می روند.
اسپوتنیک در ادامه نوشت که معنای اظهارات فوق این است فقط زنان شاغل در مکانهایی که جهت دسترسی زنان محدود شده است، می توانند مانند گذشته به کار خود ادامه دهند.
نعمانی افزود: اما برای مشاغلی که دیگران (مردان) می توانند انجامشان دهند، ما به آنها (زنان) گفته ایم که تا عادی شدن وضعیت در خانه بمانند.
وی همچنین گفت که حتی اگر این زنان کار نکنند، حقوق آنها همچنان پرداخت خواهد شد.
شهردار موقت کابل همچنین توضیح داد که بیش از ۲۹۰۰ نفر در حوزه اقتصاد شهر کابل کار می کنند که ۲۷ درصد آنها زنانی هستند که به عنوان نمایندگان محلی در ادارات ولسوالی، در زمینه درآمد و مهندسی ساختمان فعالیت می کنند.
اظهارات فوق در حالی بیان می شود که طالبان بارها اعلام کرده است که تغییرات اساسی در رویکردهایش رخ داده است و به حقوق اساسی همگان احترام می گذارد.
پیشتر نیز گروهی از زنان در برابر ساختمان وزارت سابق امور زنان که به وزارت امر به معروف و نهی از منکر تغییر نام داده است، تجمع و به تضییع حقوق زنان اعتراض کرده بودند.
پیشتر از آن نیز شهروندان کابل در منطقه «دشت برچی» تجمعی اعتراضی تشکیل داده و خواستار تضمین مشارکت زنان در دولت افغانستان شده بودند.
«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی گروه طالبان در جریان کنفرانس خبری خود در همین زمینه اعلام کرده بود که طالبان قصد دارد در آینده، دولتی با حضور وزرای زن در این کشور تشکیل دهد.
مجاهد گفته بود: این دولت موقت است. ما سمت‌هایی را بر اساس قانون شریعت به زنان تخصیص خواهیم داد. این اول راه است، آنها می‌توانند بخشی از دولت باشند و این برای مرحله دوم است.


کد مطلب: 263754

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/263754/شهردار-موقت-کابل-زنان-خانه-بمانند

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com