کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در آغاز نشست سالانه آژانس؛

گروسی: تلاش می‌کنیم تضمین دهیم که نگرانی در مورد برنامه هسته‌ای ایران وجود نخواهد داشت

مهر , 29 شهريور 1400 ساعت 15:00

حزب الله:
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در آغاز نشست سالانه این نهاد اعلام کرد: تلاش می‌کنیم تضمین دهیم که نگرانی در مورد برنامه هسته‌ای ایران وجود نخواهد داشت.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،«رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز دوشنبه در نطق آغازین شصت و پنجمین نشست سالانه آژانس بین المللی انرژی اتمی، نسبت به حل مسائل اضطراری مرتبط با برنامه هسته ای ایران ابراز امیدواری کرد.
گروسی با اشاره به مسئله هسته ای ایران، مدعی شد: ما کارهای مهمی با جمهوری اسلامی ایران داریم. تایید های مهمی باید ارائه شود.
وی همچنین با اشاره به سفر اخیر خود به تهران، ادامه داد: ما (آژانس و ایران) تصمیم گرفتیم که با یکدیگر جهت یافتن راه حل همکاری کنیم. ما قرار است این روند را ادامه دهیم. امیدوارم به زودی به تهران برای پرداختن به این موضوعات فشرده بروم.
گروسی در ادامه افزود که پرداختن به موضوعات مذکور، ضمانت هایی ضروری را برای دنیا فراهم می کند که در قبال برنامه هسته ای ایران، جای هیچ نگرانی نیست.
وی تاکید کرد که این ضمانت ها همچنین راه را برای دیگر تلاش های دیپلماتیک هموار می کند که این تلاش ها برای رسیدن به وضعیت رضایت بخش درباره مسئل هسته ای ایران مورد نیاز هستند.
شصت‌و پنجمین نشست سالانه آژانس بین المللی انرژی اتمی، با حضور نمایندگان، سفرا و مقامات ارشد ۱۷۱ کشور در وین، آغاز به کار کرد و «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی و «کاظم غریب‌آبادی» نماینده ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین نیز در این نشست حضور دارند.


کد مطلب: 263762

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/263762/گروسی-تلاش-می-کنیم-تضمین-دهیم-نگرانی-مورد-برنامه-هسته-ای-ایران-وجود-نخواهد

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com