تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲
plusresetminus
در سراسر جهان روسای جمهور، خانواده‌های سلطنتی یا برخی مقامات بلندپایه سیاسی کاخ‌های مجلل و زیبایی را به عنوان اقامتگاه خود برگزیده‌اند. در این گزارش پایگاه تاپ تنز نگاهی به ۱۰ کاخ تراز اول ریاست جمهوری جهان خواهیم داشت، این کاخ‌ها از لحاظ سبک معماری، زیبایی و پیشینه تاریخی رتبه‌بندی شده‌اند.
۰
کد مطلب : ۲۶۳۸۸۹
۱۰ کاخ چشم‌نواز ریاست جمهوری در سراسر جهان
 
کاخ ریاست جمهوری ترکیه، در آنکارا
کاخ ریاست جمهوری ترکیه با دارا بودن هزار اتاق، ۵۰ برابر بزرگتر از کاخ سفید آمریکاست، ارزش این کاخ بیش از نیم میلیارد دلار برآورد شده است و خیره‌کننده‌ترین اقامتگاه یک رئیس جمهور در سراسر جهان است.

کاخ ریاست جمهوری ترکیه
کاخ ریاست جمهوری ترکیه در آنکارا
راشتراپاتی باوهان، دهلی نو، هند
این کاخ که معنای لغوی آن در زبان هندی یعنی اقامتگاه رئیس جمهور، ابتدا در سال ۱۹۲۹ (۱۳۰۷) در باغی به وسعت ۳۲۰ هکتار، ساخته شد و دارای ۳۴۰ اتاق است. این مکان همچنین یکی از جاذبه‌های تفریحی و گردشگری در هند است که بازدید آن برای عموم آزاد است.

راشتراپاتی باوهان در دهلی نو
کاخ راشتراپاتی باوهان در دهلی نو
کاخ راشتراپاتی باوهان در هند
کاخ سفید، واشنگتن، آمریکا
اقامتگاه رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن یکی از مجهزترین مکان‌های دنیا به تجهیزات و فناوری‌های روز دنیاست. این کاخ دارای اتاق‌های مختلفی از جمله اتاق بیضی شکل و اتاق نقشه، و مکان‌هایی از جمله استخر و آمفی تئاتر است.کاخ سفید
کاخ کرملین، مسکو، روسیه
کرملینِ مسکو که عموما با نام کرملین شناخته می‌شود، یک عمارت مجلل در قلب مسکو و رو به رودخانه این شهر است که کلیسای جامع «سنت باسیل» و میدان سرخ در شرق آن و باغ اسکندر در غرب آن واقع شده‌اند.
کاخ کرملین
کاخ کرملین در مسکو
کاخ کرملین در روسیه
کاخ باکینگهام، لندن، انگلیس
این کاخ در سال ۱۷۰۵ (۱۰۸۳) به عنوان خانه‌ای برای دوک ساخته شد و دلیل نامگذاری آن به باکینگهام هم همان بود. زیبایی این کاخ به قدری خیره‌کننده است که به نوعی لقب «یک موزه زنده» را به آن دادند و هرکسی به آن وارد می‌شود احساس میکند ملکه یا پادشاه است.
کاخ باکینگهام، لندن، انگلیس
کاخ باکینگهام در انگلیس
کاخ کیرینال در رم، ایتالیا
این کاخ در سال ۱۵۸۳ (۹۶۱) ساخته شد و دلیل نامگذاری آن نیز قرارداشتن آن بر بلندترین تپه در رم، ایتالیا با همین نام است. این سازه خیره‌کننده محل اقامت برخی از قدرتمندترین مقامات ایتالیا بوده است.

کاخ کیرینال در رم، ایتالیا
کاخ سلطنتی ژاپن، توکیو
این کاخ به قدری زیباست که برخی معتقدند بیشتر به یک باغ بسیار وسیع شبیه است تا کاخ ریاست جمهوری، اغلب افراد آرزو دارند در این مکان به پیک‌نیک بروند، اما بازدید عموم از این مکان تنها ۲ روز در سال مجاز است.
کاخ شاهنشاهی ژاپن، توکیو
کاخ ژونگ نان های، پکن، چین
این سازه قدیمی‌ترین کاخ درمیان کاخ‌های نام برده شده در این لیست است و در طول هزارسال گذشته بار‌ها تغییر شکل داشته است. این کاخ معماری بسیار زیبایی دارد، اما بازدیدکنندگان به دلایل امنیتی اجازه ورود به آن را ندارند.
کاخ ژونگ نان های
کاخ آبی، کره جنوبی
کاخ آبی در یک محوطه ۶۲ هکتاری ساخته شده و محل اقامت رئیس جمهور کره‌جنوبی و معاون اوست. پیشتر در سال ۱۹۶۸ (۱۳۴۶) ۳۱ فرمانده از کره‌شمالی تلاش کردند تا رئیس جمهور و معاون کره‌جنوبی را در این مکان ترور کنند که موفق نشدند. سقف‌های این کاخ با هزار و ۵۰۰ کاشی آبی تزئین شده است و تنها برخی از روز‌ها بازدید از آن مجاز است.
کاخ آبی، کره جنوبی
کاخ آبی در سئول
کاخ الیزه، پاریس، فرانسه
کاخ الیزه با مساحت هزار و ۱۰۰ مترمربعی و ۳۶۹ اتاق با آنکه از نظر وسعت به بزرگی باقی کاخ‌های ریاست‌جمهوری نیست، اما معماری کلاسیک آن زیبایی این کاخ را چندین برابر کرده است.
کاخ الیزه در فرانسه
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین