تاریخ انتشارشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
plusresetminus
گرچه باور عمومی بر آن است که مکان‌های خالی از سکنه، ترسناک و شبح‌زده هستند، گاهی اوقات تمایل هرکدام از ما برای بازدید از مکانی جدید، فضایی مرموز و ترسناک است که در هرگوشه از آن رمز و رازی نهفته باشد. اغلب چنین مکان‌هایی پر از هیجان و وحشت هستند که یا گذشته‌ای خوفناک دارند و یا داستان‌هایی ترسناک با آن عجین شده‌اند. اغلب اتفاقات فرا طبیعی، مرموز و عجیب و یا حتی نمایش چنین مکان‌هایی در فیلم‌های ژانر تریلر سینما، دلیل محبوبیت و اعتبار چنین مکان‌هایی هستند که همواره گردشگران بسیاری را به سوی آن‌ها جذب می‌کنند. در این گزارش ۱۰ مورد از اسرارآمیزترین مکان‌های دنیا را معرفی خواهیم کرد.
۰
کد مطلب : ۲۶۵۰۱۳
۱۰ مکان مرموز و اسرارآمیز در دنیا

مثلث برمودا، اقیانوس اطلس
سال‌هاست که مثل برمودا با داستان‌های دریانوردان گم‌شده، کشتی‌های ناپدید شده، هواپیما‌های سقوط کرده و حتی انسان‌های ناپدید شده، عجین است. این منطقه که با نام «مثلث شیطان» نیز شناخته می‌شود، بیش از نیم میلیون مایل مترمربع مساحت دارد.
تاکنون نظریه‌های مختلفی درباره دلیل ناپدید شدن افراد و اشیا در این منطقه مطرح شده است. برخی می‌گویند ناهنجاری مغناطیسی در این منطقه قطب نما را از کار می‌اندازد، برخی دیگر گردباد‌ها را مقصر این حوادث می‌دانند و برخی دیگر هم می‌گویند اصلا دلیلی برای آن وجود ندارد.
امروزه اما بازدید از این منطقه با وجود جزایر آفتابیِ «تورکس و کایکوس» می‌تواند بسیار دلپذیر باشد، البته ممکن است که این فکر نیز به ذهنتان برسد که خیلی هم تمایلی به دوباره دیده شدن نداشته باشید و ناپدید شدن گزینه خوبی برایتان باشد!
 مکان مرموز و اسرارآمیز
هتل بنف، کانادا
بدون شک یکی از جاذبه‌های گردشگری کانادا هتل زیبا و مجلل «بنف اسپرینگز» (The Banff Springs Hotel) است که در شهر کوهستانی بنف قرار دارد و یکی از مقاصد جالب برای گردشگرانی است که قصد دارند لذتِ قدری وحشت را هم تجربه کنند.
شهر بنف در ایالت آلبرتای کانادا قرار دارد و منطقه‌ای توریستی است که در محاصره کوهستان راکی قرار گرفته است. اما هتل بنف، مانند اغلب هتل‌های قدیمی جهان داستان‌های خاصی با طعم ترس و وحشت دارد که آن را مقصد جالبی برای گردشگران کرده است.
البته هتل کنونی بر ویرانه‌های هتلی قدیمی بنا نهاده شده است که در سال ۱۸۸۸ (۱۲۶۷) یعنی زمان کار بر روی راه‌آهن «پسیفیک» کانادا، احداث شد. در آن زمان فردی به نام «ویلیام ون هورن» (William Van Horne) گفت که این منطقه مکان خوبی برای احداث هتل است. بعد‌ها در سال ۱۹۲۶ (۱۳۰۵) این هتل آتش گرفت و بنای چوبی آن به طور کامل تخریب شد از همین رو مالکانِ وقت هتل تصمیم به بازسازی آن گرفتند، اما بار دوم از مصالح دیگری به جای چوب بهره بردند و این مرتبه در عوض هتلی چوبی قلعه‌ای سنگی ساخته شد.
پس از اتمام کار احداث این هتل برای بار دوم، این مکان به مکانی محبوب برای افرادی سرشناس مانند «مریلین مونرو»، «ملکه الیزابت دوم» و «هلن کلر» تبدیل شد. در آن زمان به دلیل ظاهر هتل، نامش را «قلعه راکی» نامیدند.
اما افراد بسیاری داستان‌های مختلفی از تسخیرشدگی این هتل تعریف می‌کنند. برخی می‌گویند زمانی که هنوز هتلِ چوبی آتش نگرفته بود، اتاقی بدون پنجره و در  این هتل وجود داشت که احتمالا به دلیل اشتباه محاسباتی شکل‌گرفته بود. اما در کمال تعجب پس از آتش گرفتن هتل و بازسازی دوباره آن، این اتاق که پیشتر پوشانده شده بود، دوباره ظاهر شد. البته گفته می‌شود هنگام مشاهده دوباره این اتاق صدا‌های عجیبی از آن به گوش می‌رسیده و حتی سایه‌هایی نیز در آن مشاهده شده است!
البته داستان این هتل به این مسئله ختم نمی‌شود و اتاق ۸۷۳ این هتل نیز به اتاق خونین معروف است، زیرا یک خانواده، یعنی پدر و مادر و دخترشان، در این اتاق به قتل رسیدند. زمانیکه تحقیقات پلیس در این اتاق به اتمام رسیده است، خدمه این هتل در کمال ناباوری اثر انگشتان دختر خانواده را روی آینه اتاق می‌بینند و متوجه می‌شوند این اثر به هیچ عنوان پاک نمی‌شود. پس از آن مدیریت هتل دستور بستن این اتاق را داد، اما برخی گرشگران معتقدند ارواح این خانواده را بار‌ها در محوطه هتل دیدند.
همچنین در این هتل اتفاق دیگری نیز منجر به مرگ شد که به قوت تسخیرشدگیِ این هتل افزود. در این حادثه لباس یک نو عروس به پله‌های این هتل گیر کرد، سقوط کرد و جان خود را از دست داد. برخی معتقدند روح این زن جوان را هنگام پایین آمدن از این پله‌ها درحالیکه لباس عروس خود را بر تن داشته دیده‌اند.
داستان دیگر این هتل نیز مربوط به یکی از خدمه‌های این هتل است که تا سال ۱۹۷۶ (۱۳۵۵) یعنی زمان مرگش، در این هتل کار می‌کرد، گفته می‌شود او طبقات بالای این هتل را به تسخیر خود در آورده است و حتی برخی می‌گویند با او صحبت نیز کرده‌اند.
۱۰ مکان مرموز
۱۰ مکان مرموز
۱۰ مکان مرموز
۱۰ مکان مرموز
۱۰ مکان مرموز
۱۰ مکان مرموز
۱۰ مکان مرموز
۱۰ مکان مرموز و اسرارآمیز در دنیا + تصاویر
قلعه برن، رومانی
تپه‌ها و کوه‌های مه‌آلود و صدای زنگ کلیسا‌ها و صخره‌های قرون وسطایی در شهر‌هایی مانند «کلوژ»، «براسوف» و «سیبیو» همگی بر رازآلود بودن این مکان در قلب رومانی افزوده‌اند.
اما فراتر از این موارد، در این منطقه «قلعه برن» (Bran Castle) در بالای جنگل‌های منطقه شاهزاده‌نشینِ «والاخیا» با معماری سبک گوتیک، وحشت خاصی در این منطقه ایجاد کرده است. این بنا مشهورترین جاذبه گردشگری در رومانی محسوب می‌شود.
این قلعه خانه دراکولا است و از گذشته دور به محل زندگی خون‌آشام‌ها معروف بوده است. این بنا اوایل قرن ۱۴ ام میلادی ساخته شده است و افسانه‌ای درباره آن وجود دارد که می‌گوید دراکولا واقعا در این قلعه زندگی می‌کند، اما خود را از نگاه‌ها مخفی نگهداشته است. برخی از بازدیدکنندگان این قلعه می‌گویند لحظه‌‌ای توانستند دراکولا را ببیند و بسیار وحشت‌زده شده‌اند!
هرسال بیش از ۶۰۰ هزار نفر از این قلعه به امید لحظه‌ای دیدار با دراکولا، بازدید می‌کنند. گرچه داستان دراکولا هرگز در رومانی اتفاق نیفتاده است، اما قلعه‌ای که در این داستان توصیف شده، بسیار به قلعه برن شبیه است. همچنین شخصیت این داستان به فردی مربوط است که قرن ۱۵ دستور به قتل‌عام و شکنجه وحشیانه افراد بسیاری را داده است.
مکان اسرارآمیز
قلعه کستیس، اسلواکی
گذشته ترسناک این قلعه به زمانی باز می‌گردد که کنتس «الیزابت باتوری» در آن زندگی می‌کرد، این ملکه که بسیار خونخوار بود، دست به قتل‌های زنجیره‌ای بی‌شماری زد. الیزابت باتوری را به نام‌های «کنتس خون» یا «ملکه خون» نیز می‌شناسند و این قلعه محل فیلمبرداری فیلم معروف نوسفراتو (Nosferatu) سمفونی وحشت نیز بوده است.
مرموز و اسرارآمیز
سردابه سِدلِک، جمهوری چک
شهر کوچک «کوتنا هرا» در شرق پراگ قرار دارد که از لحاظ مختلفی برای جمهوری چک حائز اهمیت است، اما در نزدیکی کوتنا هرا شهری به نام «سدلک» قرار دارد که به دلیل کلیسای عجیب و غریبش توجه گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است. در طبقه زیرین این کلیسا بیش از ۷۰ هزار اسکلت وجود دارد و فضای داخلی کلیسا نیز با استخوان تزئین شده است.
مرموز و اسرارآمیز
مرموز و اسرارآمیز
مرموز و اسرارآمیز
 مرموز و اسرارآمیز
خانه مخوف لیزی بوردن
سال ۱۸۹۲ (۱۲۷۱) جسد «اندرو بودرن» و «ابی بودرن» همسر دومش، در منزلی مخوف در «ماساچوست» آمریکا، کشف شد. در آن زمان «لیزی» دختر جوان این خانواده مظنون اصلی این قتل بود، اما در دادگاه شواهد کافی برای اثبات آن وجود نداشت و لیزی تبرئه شد. از آن زمان تاکنون مظنون دیگری برای این حادثه بازداشت نشده است.
در حال حاضر این خانه یک مهمانخانه B&B (تختخواب و صبحانه) شده است و بسیاری از مسافران تمایل به گذراندن زمان استراحت خود در اتاقی دارند که جسد آقا و خانم بوردن در آن کشف شد.
 مرموز و اسرارآمیز
 مرموز و اسرارآمیز
مرموز و اسرارآمیز
جنگل کج، لهستان
لهستان به لحاظ جغرافیایی در مرکز قاره اروپا با آب و هوایی معتدل، زمستان‌های سرد و تابستان‌های گرم قرار دارد. یکی از جاذبه‌های گردشگری این کشور جنگلی است که به شکل مرموزی کج شده است.
در این جنگل، که در شمال‌ غرب لهستان واقع شده است، تنه اغلب درختان با زاویه ۹۰ درجه خم شده است و در قسمت بالایی مانند تمام درخت‌های جهان به رشد عادی خود ادامه داده‌اند. این درخت‌ها خاصیت ارتجاعی دارند و رشدشان به شکل طبیعی انجام شده است. تمامی این درخت‌ها به طور یکسان کج شده‌اند و ظاهر مشابهی دارند. اکنون سن این درختان ۸۰ سال است و زمانیکه این اتفاق برای آن‌ها افتاد ۷ سال داشتند. تاکنون دانشمندان نتوانستند هیچ دلیل علمی برای این مسئله بیابند.
مرموز و اسرارآمیز
قلعه بهانگار، هند
قلعه بهانگار در شهری به همین نام در ایالت «راجستان» هند قرار دارد، این شهر به طور کلی تسخیر شده‌ترین مکان در هند محسوب می‌شود، که پس از غروب بازدید از آن ممنوع است. البته دلیل این مسئله تاکنون واضح بیان نشده است، اما برخی خطرناک بودن بازدید پس از غروب را دلیل آن می‌دانند.
درباره این قلعه نیز افسانه‌ای وجود دارد که جادوگری دل به پرنسسی می‌بندد، اما دختر تمایلی برای پیوند با او ندارد و جادوگر تصمیم به جادو کردن او می‌گیرد. دختر که از این کار جادوگر آگاه می‌شود، دستور قتل او را می‌دهد و جادوگر نیز قلعه و ساکنانش را پیش از مرگ نفرین می‌کند.
مرموز و اسرارآمیز
چشم صحرا، آفریقا
«چشم صحرا» یا «سازه ریشات» (Richat Structure) پدیده‌ای عجیب است که در قلبِ صحرای بزرگ آفریقا، در بیورن کوادان، «مائوریتانیا» مشاهده می‌شود. چنانچه از آسمان به این پدیده بنگریم، می‌بینیم که چشمی عظیم به ما خیره شده است.
این پدیده حدود ۵۰ کیلومتر وسعت دارد و از فضا به راحتی رویت می‌شود. در ابتدا دانشمندان بر این باور بودند که این شکل از برخورد شهاب‌سنگی با زمین ایجاد شده است، اما بعد گفتند احتمالا از فوران آتشفشان است و اکنون نیز آن را گنبد زمین‌شناسی بسیار متقارنی می‌دانند که فرو ریخته است. اما مرموز بودن این پدیده در چرخش حلقه‌های آن به حول مرکزیست که آن را به این شکل در آورده است.
از طرفی این پدیده به آنچه افلاطون در نوشته‌هایش از آن با نام «آتلانتیس» یاد می‌کرد نیز شباهت دارد. در یونان باستان آتلانتیس به معنای نسوس، یا جزیره اطلس است و جالب آنکه «کوه اطلس» نیز در شمال این پدیده قرار دارد.
 مرموز
قبرستان هایگیت، انگلیس
یکی از قدیمی‌ترین و مخوف‌ترین گورستان‌ها در انگلیس، قبرستان «هایگیت» در لندن است. این گورستان در سال ۱۸۳۹ (۱۲۱۸) یعنی در دوره ویکتوریا، بنا نهاده شد تا مردگان در آن دفن شوند، این قبرستان آرامگاه افراد سرشناسی از جمله «کارل مارکس» (فیلسوف) و «داگلاس آدامز» (نویسنده داستان‌های علمی-تخیلی) نیز هست.
اما برخی گورستان را خانه پادشاه خون‌آشام‌ها می‌دانند زیرا برخی معتقدند در این قبرستان اجساد اغلب تکه تکه می‌شوند، سرهایشان جدا می‌شود یا حتی سوزانده می‌شوند.
 اسرارآمیز دنیا
مرموز دنیا
 اسرارآمیز در دنیا
 
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین