تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
plusresetminus
حزب الله: کمیسیون عالی انتخابات عراق اعلام کرد که شکایت‌ها و اعتراضات علیه انتخابات پارلمانی تا فردا سه شنبه پذیرفته می‌شود.
۰
کد مطلب : ۲۶۵۷۹۰
کمیسیون انتخابات عراق: اعتراضات تا فردا پذیرفته می‌شود/اسامی نامزدهای پیروز بعدا اعلام می‌شود
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، کمیسیون عالی انتخابات عراق اعلام کرد: شکایت‌ها و اعتراضات علیه انتخابات پارلمانی تا فردا سه شنبه پذیرفته می‌شود. بعد از آن به مدت هفت روز از سوی شورای کمیساریا و بعد به مدت ۱۰ روز از سوی هیئت قضایی بررسی می‌شود. دوره بین دریافت شکایت‌ها و بررسی و اعلام نتایج آن ۲۰ روز است.
این کمیسیون اعلام کرد: موعد اعلام اسامی نمایندگان پیروز در انتخابات که تعدادشان ۳۲۹ نماینده است بعد از بررسی کامل شکایت‌ها و تصویب نتایج قبل از ارائه به دادگاه فدرال خواهد بود.
عماد جمیل محسن، عضو تیم اطلاع رسانی کمیسیون انتخابات گفت: تصمیمات هیئت قضایی برای کمیسیون الزام آور است. اگر این هیئت تصمیم گرفت که باید صندوق‌ها مجددا باز شده و بررسی شوند کمیسیون ملزم است آرای حوزه‌هایی که علیه آن شکایت صورت گرفته را مجددا بررسی کند.
وی تأکید کرد: نظارت بین المللی تا زمان تصویب کامل نتایج ادامه خواهد داشت. برخی شکایت‌ها درباره نتایج به عنوان تبلیغات یا نقض انتخاباتی است که این‌ها مسائلی فنی و اجرایی است.
یکشنبه خبرنگار المیادین از آغاز برخی تحرکات مردمی در استان بصره در اعتراض به نتایج انتخابات خبر داد.
معترضان جاده الحسینیه در مسیر کرکوک بغداد و میدان عدن بغداد و مسیر بابل محمودیه را بستند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین