تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
plusresetminus
حزب الله:یک متخصص عفونی، در پاسخ به این سوال که «آیا می توانیم واکسن آنفلوانزا را در کنار واکسن کرونا تزریق کنیم؟»، عنوان کرد: مهرماه بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوانزاست و هیچگونه تداخلی با واکسن کرونا ندارد.
۰
کد مطلب : ۲۶۵۷۹۶
واکسن آنفلوانزا با واکسن کرونا تداخل دارد؟
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،دکتر توفیق یعقوبی  با اشاره به دو راهکار مهم پیشگیری از ابتلا به کرونا، اظهار کرد: اولین راهکار و مهمترین راهکار استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است و حتی افراد بعد از تزریق دو دوز واکسن نیز باید ماسک بزنند تا اپیدمی پایان یابد.
وی دومین راهکار پیشگیری از خطر ابتلا به کرونا را واکسیناسیون دانست و افزود: همه افراد باید براساس پروتکل های ابلاغی وزارت بهداشت هر دو دوز واکسن کرونا را بزنند؛ البته تزریق دوز سوم فقط برای گروه های هدف تعیین شده از سوی وزارت بهداشت توصیه می شود.
این متخصص بیماری های عفونی، با اشاره به تجویز واکسن های برکت، سینوفارم، آسترازنکا، پاستوکووک و...، عنوان کرد: همه واکسن های در دسترس دارای ایمنی زایی مناسب هستند و توصیه می شود در کنار ماسک زدن و فاصله گذاری فیزیکی، یکی از این واکسن ها تزریق شود.
یعقوبی، از افزایش تدریجی تعداد مبتلایان به کرونا طی روزهای اخیر خبر داد و اضافه کرد: بعد از پیک پنجم شاهد کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه سفر کردن از سوی مردم هستیم که همین مسئله موجب افزایش روند بیماران روزانه شده؛ البته هنوز پیک شکل نگرفته و معمولا دو تا چهار هفته بعد از مسافرت ها شاهد پیک خواهیم بود.
وی مدت زمان باقی ماندن آنتی بادی در بدن را بین شش تا هشت ماه دانست و گفت: اگر شرایط اپیدمی همچنان ادامه پیدا کند و با پیک های بعدی مواجه شویم، احتمال تزریق مجدد واکسن کرونا وجود دارد، اما اگر طی ماه های آینده شاهد شکل گیری پیک نباشیم، دیگر نیازی به تزریق دوز یادآور نداریم.
این متخصص عفونی، با بیان اینکه واکسن های دارای پلتفرم مشابه از سوی وزارت بهداشت اعلام می شود، خاطرنشان کرد: افرادی که هر دو دوز واکسن کرونا را تزریق کردند و برای دوز یادآور به دنبال استفاده از نوع دیگر واکسن هستند، باید منتظر اعلام کمیته های علمی ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت باشند.
وی در ادامه به آغاز فصل سرد سال و احتمال شیوع ویروس آنفلوانزا در کنار ویروس کرونا اشاره کرد و متذکر شد: آنفلوانزا در فصل پاییز شیوع بیشتری دارد و لذا مردم باید پروتکل های بهداشتی جهت پیشگیری از آنفلوانزا را نیز رعایت کنند.
یعقوبی، در پاسخ به این سوال که «آیا می توانیم واکسن آنفلوانزا را در کنار واکسن کرونا تزریق کنیم؟»، عنوان کرد: مهرماه بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوانزاست و هیچگونه تداخلی با واکسن کرونا ندارد لذا توصیه می کنیم افراد بالای ۶۵ سال، زنان باردار و بیماران زمینه ای قلبی، ریوی و کلیوی و افراد تحت شیمی درمانی حتما واکسن آنفلوانزا بزنند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین