تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹
plusresetminus
رییس قوه قضاییه در جلسه شورای عالی قضایی:

عوامل ترور سردار سلیمانی جدی‌تر تعقیب شوند

حزب الله:رئیس دستگاه قضا گفت: قوه قضاییه مصمم است با دست‌اندازان به حقوق مردم و بیت‌المال و کسانی که سد راه مردم می‌شوند برخورد قاطع کند.
۰
کد مطلب : ۲۶۵۸۰۴
عوامل ترور سردار سلیمانی جدی‌تر تعقیب شوند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای در جلسه صبح امروز دوشنبه (۲۶ مهر) شورای عالی قوه قضاییه با تبریک میلاد خجسته پیامبر اعظم (ص) و آغاز امامت و ولایت بقیه الله الاعظم (عج) اظهار داشت: با طلوع نور و رحمت، بخشی از کاخ‌های ظلم مستکبران فرو ریخت و امیدواریم با ظهور منجی موعود که حامل همین نور و رحمت واسعه است، بنیان و ریشه ظلم و همه کاخ‌های مستکبران فرو ریزد.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد که مسلمانان جهان با اتحاد بیشتر، بصیرت و تلاش و جهادشان بتوانند دست ظالمان و مستکبران و متجاوزان را از بلاد اسلام قطع و کوتاه کنند.
رئیس قوه قضاییه گفت: امیدواریم به برکت این ایام و با جهاد اکبر و اجرای عدالت بتوانیم دست ظالمان زمان و متعدیان به حقوق مردم و بیت‌المال را کوتاه کرده و یار مظلوم و خصم ظالم باشیم و رنج‌هایی که در مسیر تحقق عدالت وجود دارد ما را خسته، منفعل و زمین‌گیر نکند.
محسنی اژه‌ای افزود: امروز شیطان بزرگ و صهیونیست‌ها و عوامل آن‌ها به اشکال مختلف در حال گسترش جنایات ضد بشری در جهان هستند و در طول تاریخ و دهه‌های اخیر اقدامات رذیلانه علیه ملت‌های آزادیخواه جهان انجام داده‌اند.
وی بر همین اساس از مسلمانان جهان خواست که در برابر توطئه‌های دشمنان هوشیار باشند و فریب و نیرنگ آن‌ها را که به دنبال تفرقه‌افکنی در امت اسلام هستند نخورند و اجازه ندهند شیاطین به اهداف شوم خود برسند.
رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه انسان‌های آزادیخواه جنایات ضد بشری مستکبران مدعی دفاع از حقوق بشر را تحمل نمی‌کنند، به جنایات نظام سلطه علیه مسلمانان در کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: در دو هفته اخیر عناصر تفاله نظام سلطه که دست پرورده و مستظهر به حمایت شیطان بزرگ هستند در قندوز و قندهار افغانستان در روز جمعه مردم مسلمان بی‌گناه نمازگزار را به خاک و خون کشیدند.
 محسنی اژه‌ای از غریب آبادی معاون جدید بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر خواست که با کمک وزارت امور خارجه و دیگر نهادهای ذیربط، این جنایات و جنایاتی که نظام سلطه در طول سالیان دراز علیه ملت ایران انجام داده را با فوریت از طریق مجامع حقوقی بین‌المللی و دادگستری تهران پیگیری کند.
وی با تاکید بر اینکه نباید در موضع صرف تدافعی قرار گرفت ادامه داد: کسانی که ایران را به نقض حقوق بشر متهم می‌کنند درحالیکه خودشان بزرگترین ناقضان حقوق بشر هستند باید مورد مواخذه قرار گیرند و در برابر جنایاتی که علیه مردم ایران و دیگر ملت‌های آزادیخواه انجام داده‌اند پاسخگو باشند.
 محسنی اژه‌ای با اشاره به ترور سرلشگر شهید حاج قاسم سلیمانی و همچنین دانشمندان کشورمان که توسط آمریکا و صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند، تأکید کرد: عوامل و مسببین و مباشرین و معاونین این جنایت‌ها باید جدی‌تر تعقیب شوند و اجازه نخواهیم داد خون این انسان‌های بی‌گناه پایمال شود.
رئیس قوه قضاییه با اشاره به بررسی و تصویب طرح تسهیل صدور مجوز کسب و کار در مجلس از نمایندگان ملت خواست که با استفاده از نظرات کارشناسان و پرهیز از تصویب پیشنهادات غیر کارشناسی که این طرح را ممکن است از هدف اولیه و اصلی خود خارج کند، قانونی جامع الاطراف در نهایت تصویب کنند.
 محسنی اژه‌ای با اشاره به ارائه برخی پیشنهادات در خصوص این طرح در صحن مجلس از نمایندگان خواست که با نگاهی جامع به این مسئله نگاه کنند تا آنچه در نهایت تصویب می‌شود موجب تبعیض جدید نشود.
وی در همین راستا به معاون اول قوه قضاییه و معاونت‌های حقوقی و امور مجلس مأموریت داد که در بررسی این موضوع با مجلس همکاری کنند تا قانونی که وضع می‌شود کارشناسی شده و دقیق باشد.
رئیس قوه قضاییه به مأموریت‌های خطیر و متنوع این قوه نیز اشاره کرد و با اشاره به مشکل کمبود بودجه و امکانات متناسب با این مأموریت‌ها، خواستار توجه و مساعدت مجلس ودولت برای تأمین نیازهای دستگاه قضا شد.
رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش خطاب به همکاران خود در دستگاه قضا اظهار داشت: امر قضا سخت و حجم کار ما بالاست و گرفتاری‌ها و مشکلات هم وجود دارد، اما این مشکلات و حرف و حدیث‌هایی که برخی معاندان یا حتی خیرخواهان کم اطلاع مطرح می‌کنند نباید ما را از مأموریت اصلی خود که پیشگیری از جرم و قضاوت به حق و فصل خصومت‌هاست، باز دارد و از جاده عدل و انصاف خارج کند.
 محسنی اژه‌ای افزود: سختی‌ها نباید کمترین تأثیر را در کیفیت کارمان و اتقان آرایمان و خیرخواهی و قضاوت بحق ما درباره تظلم‌خواهان داشته باشد و ما باید برای رضای خدا و بر اساس آموزه‌های فقهی و شرعی عمل کنیم.
وی با بیان اینکه رسیدن به کمال زحمت دارد تصریح کرد: ما باید زمینه ساز ظهور منجی عالم باشیم و در این راه دشوار، هم باید خودمان با تحمل سختی‌ها در مسیر حق حرکت کنیم و هم باید با کسانی که در مسیر درست سنگ اندازی و مانع ایجاد می‌کنند برخورد و راه را برای حرکت دیگران در راه حق، هموار کنیم.
رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه دستگاه قضایی مصمم است با همه کسانی که سد راه مردم می‌شوند و مانع ایجاد می‌کنند برخورد قاطع و دست متعدیان به حقوق مردم و بیت‌المال را قطع کند، تصریح کرد یقین دارم با همدلی مجلس و دولت و کمک مردم می‌توانیم زمینه تحقق عدالت را هموارتر کنیم.
منبع : ایسنا به نقل از قوه قضاییه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین