تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
plusresetminus
حزب الله: با انجام دیدار با امارات و کره، تیم ملی ایران ظرف ۶ ماه آینده ۶ دیدار حساس دیگر در مسیر صعود به جام جهانی قطر برگزار می‌کند و چه بسا تا قبل از اتمام سال جاری جشن صعود به جام جهانی را برگزار کند.
۰
کد مطلب : ۲۶۵۸۰۶
تیم‌ملی قبل از نوروز، مسافر قطر می‌شود؟
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، پس از برگزاری دیدارهای هفته سوم و چهارم انتخابی جام جهانی فوتبال در قاره آسیا و تقابل ایران با دو تیم امارات و کره‌جنوبی که با یک پیروزی و یک تساوی همراه بود، شاگردان اسکوچیچ ۶ بازی دیگر در این مسیر برگزار خواهند کرد که آخرین بازی تیم ملی نهم فروردین در تهران برگزار می‌شود.
تیم ملی در ادامه مسیر خود در انتخابی جام جهانی، ماه آینده در ۲۰ و ۲۵ آبان باید در خارج از خانه به مصاف لبنان و سوریه برود و به این ترتیب هیچ دیداری در تهران نخواهد داشت. طبق اعلام قبلی، لبنان در بیروت و سوریه در امان (پایتخت اردن) از رقبای خود میزبانی می‌کنند.
پرونده شاگردان اسکوچیچ با برگزاری این دو دیدار در سال ۲۰۲۱ بسته می‌شود و به این ترتیب تیم ملی به مدت سه ماه هیچ برنامه‌ای نخواهد داشت. کسب ۶ امتیاز این مسابقات به تیم اسکوچیچ کمک می‌کند تا در بهمن ۱۴۰۰ و قبل از فرا رسیدن سال جدید، صعود به جام جهانی را جشن بگیرد.
بازی‌های هفتم و هشتم تیم ملی در ۷ و ۱۲ بهمن در تهران مقابل عراق و امارات خواهد بود که انتظار می‌رود تا آن زمان فدراسیون فوتبال به غیبت تماشاگران و همینطور نبود VAR در بازی‌ها خاتمه دهد و به این ترتیب در آستانه فرا رسیدن دهه فجر، مردم ایران هم طعم حضور در بازی تیم ملی را بچشند.
احتمال صعود تیم ملی به جام جهانی در این دو دیدار بسیار بالاست. در واقع ایران در صورتی که به حدود ۱۸ تا ۲۰ امتیاز در این بازی‌ها دست یابد، می‌تواند صعودش را به جام جهانی مسجل کند که اتفاق دور از انتظاری نیست.

مهم‌ترین اتفاق این "فیفا دی" (پنجره بازی‌های ملی) به حضور جیانی اینفانتینو در ایران مربوط می‌شود. فدراسیون فوتبال ایران، مقدمات حضور رئیس فدراسیون جهانی فوتبال و همینطور روسای فدراسیون‌های منطقه را فراهم کرده که احتمالا با انجام یک بازی دوستانه با حضور بازیکنان اسطوره‌ای تیم ملی و فوتبال جهان همراه باشد.
در نهایت تیم ملی در فروردین ۱۴۰۱ در دیدارهایی شاید تشریفاتی و شاید بسیار حساس، مقابل کره‌جنوبی و لبنان قرار می‌گیرد تا بازی‌های نهم و دهم خود را انجام دهد. طبق برنامه ایران چهارم فروردین در سئول با کره جنوبی و نهم فروردین در تهران با لبنان روبه‌رو خواهد شد تا پرونده این مسابقات در صورت صعود تیم ملی به جام جهانی بسته شود. (طبق قوانین، دو تیم اول هر گروه به صورت مستقیم به جام جهانی صعود می‌کنند و تیم‌ سوم راهی دیدارهای پلی‌آف می‌شود.)
برنامه دیدارهای باقی مانده تیم ملی فوتبال ایران برای صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به شرح زیر است:
۲۰ آبان ۱۴۰۰ (۱۱ نوامبر ۲۰۲۱)
لبنان - ایران
۲۵ آبان ۱۴۰۰ (۱۶ نوامبر ۲۰۲۱)
سوریه - ایران
۷ بهمن ۱۴۰۰ (۲۷ ژانویه ۲۰۲۲)
ایران - عراق
۱۲ بهمن ۱۴۰۰ (اول فوریه ۲۰۲۲)
ایران - امارات
۴ فروردین ۱۴۰۱ (۲۴ مارس ۲۰۲۲)
کره جنوبی - ایران
۹ فروردین ۱۴۰۱ (۲۹ مارس ۲۰۲۲)
ایران - لبنان
جدول رده بندی گروه A در انتخابی جام جهانی بعد از انجام ۴ بازی:
۱ – ایران ۱۰ امتیاز
۲ – کره جنوبی ۸ امتیاز
۳ – لبنان ۵ امتیاز
۴ – امارات ۳ امتیاز
۵ – عراق ۳ امتیاز
۶ – سوریه یک امتیاز
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین