تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
plusresetminus
حزب الله: اگرچه استعلام تعداد سیم‌کارت‌هایی که به نام مشترک ثبت شده، در رگولاتوری فراهم است، اما آگاهی از شماره‌ سیم‌کارت‌هایی که به نام شماست، تنها با مراجعه به سامانه دولت همراه امکان‌پذیر است.
۰
کد مطلب : ۲۶۵۸۰۸
بهترین راه شناسایی سیم‌کارت‌هایی که از آنها مطلع نیستید
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،با توجه به جرائم اینترنتی با استفاده از سیم‌کارت، لازم است افراد از سیم‌کارت‌هایی که با هویت آنها ثبت شده، آگاهی داشته باشند و درصورت لزوم، سیم‌کارت‌هایی که در اختیارشان نیست را مسدودسازی کنند. به همین دلیل مشترکان برای اطلاع از سیم‌کارت‌هایی که به نام آنها ثبت شده است، می‌توانند با مراجعه به پورتال رگولاتوری به آدرس اینترنتی www.cra.ir در بخش حقوق کاربران وارد منوی استعلام سرویس‌های مشترکین شده و از تمام سرویس‌ها و شماره‌های تحت مالکیت و اپراتورهای مربوط به آن مطلع شوند.
در حال حاضر همچنین آگاهی از تعداد خطوط مشترکان تلفن ثابت و سیار با استفاده از سامانه دولت همراه به آدرس اینترنتی https://mob.gov.ir‌، امکان‌پذیر است و چندی پیش سامانه سلب امتیاز مالکیت سیم‌کارت نیز به سامانه دولت همراه متصل شد و تمام مشترکان علاوه بر مراجعه به نرم‌افزارهای مدیریت اپراتور مورد نظر خود، می‌توانند با مراجعه به سامانه دولت همراه مراجعه کنند.
بدین‌ترتیب اپراتورها بعد از دریافت درخواست مشترک برای سلب امتیاز مالکیت، بررسی سیستماتیک را آغاز کرده و با ارسال رمز یک‌بار مصرف (OTP) به مشترک، احراز هویت را انجام می‌دهند و در صورت تطابق مالکیت سیم‌کارت با اطلاعات فرد متقاضی، درخواست سلب امتیاز مالکیت انجام می‌شود.
با وجود این، گرچه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در وب‌سایت خود به آدرس www.cra.ir، منوی حقوق کاربران، گزینه استعلام سرویس‌های مشترکین، امکان استعلام تعداد سیم‌کارت‌هایی که به نام کاربران ثبت شده را فراهم کرده، اما از این طریق تنها تعداد سیم‌کارت‌های کاربران در هر اپراتور مشخص می‌شود و شماره این سیم‌کارت‌ها همچنان ناشناس است. برای اطلاع از شماره سیم‌کارت‌ها، کاربران می‌توانند از سامانه دولت همراه استفاده کنند.
برای این کار، لازم است ابتدا به سامانه دولت همراه از طریق نرم‌افزار یا وب، مراجعه کنید. البته در مرحله اول باید دقت داشته باشید که ورود به سامانه دولت همراه تنها با کد ملی و شماره همراهی که متعلق به شخص باشد، امکان‌پذیر است. با باز شدن سامانه دولت همراه، گزینه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را انتخاب کنید.

با باز شدن بخش مربوط‌به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، خدمت تعداد خطوط مشترکین تلفن ثابت و سیار قابل انتخاب است.

در پایان با وارد کردن شماره تلفن مشترک، پیامکی حاوی سیم‌کارت‌هایی که به نام  مشترک باشد، ارسال می‌شود.

انتهای پیام
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین