تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸
plusresetminus
حزب الله:به دنبال تظاهرات علیه نتایج انتخابات عراق؛ رئیس جمهوری این کشور نسبت به به خطر انداختن امنیت عمومی در عراق هشدار داد.
۰
کد مطلب : ۲۶۵۸۰۹
هشدار برهم صالح درباره به خطر انداختن امنیت عمومی در عراق
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، برهم صالح، رئیس جمهوری عراق در سخنانی در واکنش به تظاهرات علیه نتایج انتخابات پارلمانی در این کشور اظهار کرد: تظاهرات به نتایج انتخابات یک حق تضمین شده در قانون اساسی است.
وی همچنین درباره به خطر انداختن امنیت عمومی و امنیت عراق هشدار داد.
برهم صالح در ادامه بر ضرورت اتحاد میان عراقی‌ها و در اولویت قرار دادن منافع عالی کشور و همچنین برآورده کردن خواسته های مردم تاکید کرد و گفت: کشور از مرحله حساسی عبور می‌کند که مستلزم اتحاد و ترویج زبان گفت‌وگو در راستای برآورده کردن خواسته‌های ملت عراق است.
وی افزود: احترام به خواست مردم، قانون اساسی و روند مسالمت آمیز در کشور یک وظیفه ملی است. تظاهرات به نتایج انتخابات یک حق تضمین شده در قانون اساسی است و نحوه برخورد با آن باید در چارچوب قانون و مسالمت‌آمیز باشد و نباید امنیت کشور را به خطر انداخت.
رئیس جمهوری عراق همچنین بر احترام به دولت و نهادهای آن و حفظ روند دموکراتیک مسالمت آمیز در این کشور تاکید کرد.
این اظهارات پس از آن مطرح شد که یکشنبه و ساعاتی پس از اعلام رسمی نتایج انتخابات عراق، شمار زیادی از عراقی‌ها با رفتن به خیابان‌های بغداد مخالفت خود را با این نتایج اعلام شده از سوی کمیسیون انتخابات اعلام کردند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین