تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
plusresetminus
علیرضا دبیر خطاب به آینده‌سازان کشتی آزاد؛

موبایل و فضای مجازی برای شما سم است/ به فکر مدال طلای المپیک باشید

حزب الله:رئیس فدراسیون کشتی به نونهالان آزادکار گفت: نمازخواندن را سرلوحه کار خود کنید و بدانید موبایل و فضای مجازی برای شما سم است.
۰
کد مطلب : ۲۶۵۸۱۳
موبایل و فضای مجازی برای شما سم است/ به فکر مدال طلای المپیک باشید
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی، امروز (دوشنبه) در جمع نونهالان آزادکار و مربیان سازنده آن‌ها که در قالب یک اردوی یک‌هفته‌ای بسترسازی فرهنگی، تفریحی و آموزشی در خانه کشتی شهید صدر زاده شرکت کرده‌اند، حضور یافت.
دبیر در جمع آینده‌سازان کشتی آزاد ایران گفت: در کنار این سالن خانه کشتی شهید هادی قرار دارد و در حال حاضر تمرینات تیم‌های امید و نیرو‌های مسلح در آن برگزار می‌شود، اما سالن شهید صدر زاده به دلیل امکانات بیشتر در اختیار تیم‌های بزرگ‌سالان قرار دارد و قهرمانان بزرگی مانند حسن یزدانی در آن تمرین می‌کنند.
وی ادامه داد: شاید از خودتان بپرسید چرا ما شمارا به این خانه کشتی آوردید، چون برای ما عزیز و آینده این ورزش هستید.
رئیس فدراسیون کشتی گفت: هر کس قهرمانی و طلای المپیک می‌خواهد باید توکلش بر خدا باشد و ارتباط خوبی با آفریننده خود برقرار کند ضمن اینکه تلاش و ممارست خود را نسبت به سایرین بیشتر کند.
وی ادامه داد: تمرینات خود را منظم انجام دهید، خوب تغذیه کنید و خوب بخوابید. نباید ساعت ۱۰ شب را ببینید.
دبیر یکی دیگر از رموز موفقیت را احترام به پدر و مادر و مربیان دانست و گفت: باید پیش پدر و مادرتان خود را زمین بزنید یعنی احترامشان را نگه‌دارید. دست پدر و مادر را ببوسید. دعای پدر و مادر دستتان را می‌گیرد. ضمن اینکه در اردو‌ها نیز باید احترام مربیان خود را به‌عنوان بزرگ‌تر نگه‌دارید و در کل احترام به پدر و مادر و مربیان سرلوحه کارتان باشد.
وی تصریح کرد: به دنبال این نباشید که سبک کشتی یک فرد را تقلید کنید، خوب کشتی گرفتن را یاد بگیرید و مربیان این را بدانند که باید سبک دیگران را از ذهن شما پاک کنند.
دبیر ادامه داد: کشتی‌گیر باید زیر گیر باشد و توانایی این را داشته باشد که با هر دو دست هر دوپا را بگیرید، ضمن اینکه فنون بدلکاری را نیز بلد باشد و این روش قهرمان المپیک و جهان شدن است.
رئیس فدراسیون با تأکید بر اینکه باید از حواشی به دور باشید و فقط به فکر کسب مدال آن‌هم مدال طلا باشید اظهار داشت: شما باید بدانید موبایل و فضای مجازی برای شما سم است. نمازخواندن را هم سرلوحه کار خود کنید. با ذهن قهرمانی شدن در المپیک باید زندگی کنید تا قهرمان شوید. امیرحسین زارع، چون در نونهالان وزن کم نمی‌کرد توانست قهرمان نوجوانان جهان شود. پس یادتان باشد که در این سن اصلاً نباید وزن کم کنید.
وی ادامه داد: باید طوری زندگی کنید که اگر در آینده الگو شدید یک ایران بگوید ماشاالله، باخدا صحبت کنید و بگویید می‌خواهم قهرمان المپیک شوم و دستم را بگیر مطمئن باشید این اتفاق خواهد افتاد. هر قهرمانی که پرچم ایران را بالا ببرد، سرباز وطن است.
دبیر گفت: به اینکه نونهالان باید زیاد مسابقه بدهند اعتقاد ندارم. مسابقه فقط برای شناخت ما از شما است. کشتی‌گیر در سنین پایه باید فن یاد بگیرید. باید دانشش به‌روز باشد. وزنه زدن برای شما اصلاً مناسب نیست به‌جای وزنه زدن می‌توانید بارفیکس بروید، چون به دستان شما قدرت می‌دهد. مرور فن بهترین کمک را به شما می‌کند. مرور فن یک هارمونی است که در بدنتان بیافتد مطمئن باشید قهرمان جهان می‌شوید.
رئیس فدراسیون کشتی تصریح کرد: بهترین خوابگاه و غذا و سالن در اختیارتان است تا بتوانید قهرمان شوید. اگر مربیانتان راضی باشند این اردو را در زمستان هم خواهیم داشت. از مربیان خواهش می‌کنم چیزی را به این کشتی گیران یاد بدهند که می‌خواهند به فرزند خودشان یاد بدهند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: شما می‌توانید از تمام این‌هایی که عکسشان در سالن است بزرگ‌تر باشید درصورتی‌که خودتان بخواهید و امیدوارم که این‌گونه باشد. صحبت‌های مربیان را در مغزتان یادداشت کنید و شب روی کاغذ بیاورید. چون کسی که یادداشت می‌کند می‌تواند بهترین باشد.
در ادامه این دیدار رئیس فدراسیون کشتی دقایقی را به‌مرور فنون کشتی با نونهالان حاضر پرداخت و شگرد‌هایی از کشتی‌های خود به‌خصوص در زیرگیری‌ها را به آن‌ها آموزش داد.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین