تاریخ انتشارشنبه ۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
plusresetminus
حزب الله: رئیس جمهور الجزایر اعلام کرد که از توافق مراکش با رژیم صهیونیستی متأسف است و تهدید کردن الجزایر از مراکش "شرم‌آور" است.
۰
کد مطلب : ۲۶۸۹۴۶
تبون: بابت توافق مراکش و اسرائیل متأسفم/به فرانسه نیازی نداریم
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، عبدالمجید تبون، رئیس جمهور الجزایر در گفتگو با رسانه‌های محلی گفت: توافق مراکش با اسرائیل جای تأسف دارد. اینکه از مراکش الجزایر را تهدید کنند شرم آور و ننگ است و اتفاقی است که از سال ۱۹۴۸ نیفتاده است.
وی به اظهارات یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی که رسانه‌های مراکشی آن را نقل کرده بودند، اشاره کرد. لاپید گفته بود: "ما نیز مثل مراکش نگران نقش الجزایر در منطقه هستیم که به ایران بسیار نزدیک شده و کمپینی را علیه قبول اسرائیل در اتحادیه آفریقا با عنوان ناظر به راه انداخته است."
عمر هلال، نماینده مراکش در سازمان ملل نیز الجزایر را به تلاش برای ایجاد تنش علیه مراکش برای فرار از وضعیت اجتماعی و اقتصادی خطرناک خود متهم کرد.
همچنین تبون درباره احتمال بازگشت روابط فرانسه و الجزایر به روال طبیعی گفت:‌ بله باید روابط به روال طبیعی بازگردد به شرط اینکه دیگری بفهمد رقیب برای رقیب یک اقدام تحریک آمیز برای او نیست بلکه حفظ حاکمیت وطن است.
وی گفت: وضعیت آسان درست نمی‌شود و من به تو نیاز ندارم.
اشاره وی به این است که الجزایر نیازی به فرانسه ندارد.
تبون گفت: الجزایر بزرگتر از این است که تحت حمایت فرانسه باشد. اما ما آماده تعامل تجاری و حفظ منافع دو طرف هستیم. ما می‌خواهیم که همکاری کنیم و در منافع هر طرف کارشکنی نکنیم اما قبول نمی‌کنیم که چیزی را بر ما تحمیل کنند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین