تاریخ انتشاردوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
plusresetminus
حزب الله:رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان کرج از افزایش سه برابری هزینه‌های ساخت کتابخانه مرکزی کرج به دلیل تاخیر در ساخت آن خبر داد.
۰
کد مطلب : ۲۶۹۱۴۸
هزینه ساخت کتابخانه مرکزی کرج به دلیل تأخیر سه برابر شد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،حسین ذکریاپور  با اشاره به اینکه فضای کتابخانه‌ای کرج یک هشتم استاندارد کشوری است، گفت: به ازای هر ۱۰۰ نفر در کرج باید هشت متر مربع فضای زیربنایی کتابخانه‌ای داشته باشیم، در حالی که اکنون فقط یک متر فضای کتابخانه‌ای داریم.
 وی افزود: با ساخته شدن کتابخانه مرکزی که  حدود ۱۴ هزار متر است بخش اعظمی از سرانه زیربنایی فراهم می‌شود و به حدود چهار یا پنج متر می‌رسد.
وی با بیان اینکه کلنگ کتابخانه مرکزی کرج یک سال است، زده شده و پی‌ریزی آن انجام شده، اظهارکرد: در برآوردهای صورت گرفته ۵۱ میلیارد تومان برای ساخت این کتابخانه تخمین زده شده بود که اکنون با وجود تورم به ۱۵۰ میلیارد تومان رسیده و تاخیر در ساخت این کتابخانه باعث افزایش سه برابری هزینه ساخت آن شده ‌است.
ذکریاپور داشتن حداقل یک کتابخانه مرکزی را در البرز ضروری دانست و افزود: در جلسات انجمن کتابخانه‌های استان که با حضور استاندار، فرماندار و شهردار برگزارمی‌شود قرار است کارگروه ویژه‌ای تشکیل  شود تا امر ساخت کتابخانه مرکزی تسریع شود و شهردار نیز قول تسریع ساخت این کتابخانه را داده‌اند.
رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان کرج با اشاره به اقدامات این نهاد برای افزایش سرانه فضای کتابخانه‌ای در کرج گفت: پیگیر دریافت انتفاع چهار کتابخانه شهرداری هستیم که به سرانه‌ها افزوده شود. یک کتابخانه هم در محمد شهر به عنوان اولین کتابخانه کودک و نوجوان مدنظر است. یک کتابخانه در ماهدشت با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است که  امسال سه میلیارد بودجه از سوی فرمانداری برای آن در نظر گرفته شده و تنها کتابخانه استاندارد شهرستان کرج است که تا سال آینده افتتاح می‌شود. همچنین پیگیری ساخت کتابخانه در منطقه پیشاهنگی کمالشهر نیز انجام شده است.
وی تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های شهرستان کرج را در سال ۹۹ حدود ۴۲  هزار نفر عنوان کرد که بعد از تعطیلی یک ساله در اثر کرونا این تعداد ریزش داشته است؛ اما در یک ماه گذشته با بهبود شرایط کرونا حدود ۲۰۰۰ نفر عضو کتابخانه های کرج شده‌اند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین