تاریخ انتشاردوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
plusresetminus
حزب الله:سرپرست شرکت گاز استان البرز گفت: خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد می‌توانند از این به بعد هزینه گاز مصرفی خود را پرداخت نکنند.
۰
کد مطلب : ۲۶۹۱۵۰
از این به بعد خانوار تحت پوشش کمیته امداد هزینه گاز نمی‌پردازند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سهراب نجار  با اشاره به اینکه طبق مصوبه ابلاغی بنا شده از خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد هزینه گاز دریافت نشود، اظهار کرد: این دستورالعمل به زودی به ادارات گاز استان ارسال و اعمال می‌شود.
وی ادامه داد: با این اوصاف، خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد می‌توانند از این به بعد هزینه گاز مصرفی خود را پرداخت نکنند.
این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود به گلایه ساکنان تهران دشت از عدم دسترسی به گاز شهری توضیح داد: شرکت گاز برای گازرسانی به متقاضیان نیاز به تایید و مجوز برخی ادارات و دستگاه‌ها مثل شهرداری دارد که متاسفانه منطقه تهران دشت فاقد این مجوزها است و به همین دلیل فعلا از گازرسانی به آن معذوریم.
نجار در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به افزایش میزان مصرف گاز در فصول سرد سال گفت: برای تامین گاز بخش‌های مختلف از مشترکان درخواست می‌شود در مصرف گاز مدیریت داشته باشند.
وی گفت: مدیریت به معنای مصرف کم نیست بلکه باید به سمت و سویی پیش برویم که مصرف بهینه را اولویت قرار دهیم. به عنوان مثال اگر خانه ما با یک بخاری گرم می‌شود لازم نیست دو بخاری داشته باشیم  و از آن طرف پنجره را باز بگذاریم.
نجار با بیان اینکه درجه حرارت استاندارد در منازل در فصل سرد بین ۱۸ تا ۲۲ درجه سانتی گراد است، افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته زمستان امسال قطعی گاز نداریم ولی برای پیشگیری از افت فشار هم نیازمند همکاری مشترکین هستیم.
سرپرست شرکت گاز البرز در ادامه با اشاره به اینکه هر ساله شاهد بیشترین حوادث فوت و خفگی با گاز مونوکسیدکربن از طریق دودکشهای غیر استاندارد هستیم، گفت: با آغاز فصل سرد سال بر اثر بی احتیاطی و رعایت نکردن اصول ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی به‌ویژه بخاری و آبگرمکن، تعدادی جان خود را از دست می دهند.
نجار ضمن تاکید بر استفاده از بخاری‌های استاندارد برای گرم کردن منازل و محل کار،اظهار داشت: اطمینان از سلامت کارکرد و استاندارد بودن دودکش و دقت در نصب اتصالات لوازم گازسوز از راه‌های پیشگیری از خطر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن است و مشترکین باید هنگام نصب وسایل گازسوز به خصوص بخاری گازی از باز بودن مسیر دودکش و نصب کلاهک H در پشت بام مطمئن شوند.
وی ادامه داد: علاوه براین، مشترکان باید دقت کافی برای پیش بینی تبادل هوا و جریان اکسیژن کافی متناسب با نیاز دستگاه‌ها و سامانه‌های گرمایشی نصب شده درمحیط‌های مسکونی و محل کار داشته باشند.
وی افزود: امیدواریم مشترکین گاز طبیعی استان البرز با رعایت کامل اصول ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز، زمستان آرام و بدون حادثه ای را پشت سر گذارند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین