تاریخ انتشارشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱
plusresetminus
حزب الله:نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نویورک به مطلب جنگ طلبانه در روزنامه وال استریت ژورنال واکنش نشان داد و در توئیتر اعلام کرد: تشویق و توصیه رهبران به انتخاب گزینه نظامی - به ویژه زمانی که یک فرآیند دیپلماتیک جدی در جریان است - حماقت بار، خصمانه و مغایر با اصول حقوق بین‌الملل است
۰
کد مطلب : ۲۷۲۳۷۲
واکنش نماینده دائم ایران در سازمان ملل به مطلب روزنامه وال استریت
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نویورک به مطلب جنگ طلبانه در روزنامه وال استریت ژورنال واکنش نشان داد و در توئیتر اعلام کرد: تشویق و توصیه رهبران به انتخاب گزینه نظامی - به ویژه زمانی که یک فرآیند دیپلماتیک جدی در جریان است - حماقت بار، خصمانه و مغایر با اصول حقوق بین‌الملل است
در این توئیت آمده است: کسانی که چنین برنامه‌های بی‌ملاحظه‌ای را طراحی و اجرا می‌کنند، مسئول عواقب آن خواهند بود.
در مطلبی که در این روزنامه منتشر شده عنوان شده که در صورت شکست احتمالی مذاکرات جاری در وین بهتر است که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای یک حمله نظامی خود را آماده کند.
طرح این مطالب در حالی عنوان شده است که ادامه دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌ها علیه ایران از ۱۳ دی ماه در وین در جریان است. وین پایتخت اتریش در دور هفتم مذاکرات نیز ۱۴ روز میزبان هیأت‌های مذاکره کننده بود. مذاکراتی که هشتم آذر ماه آغاز و ۱۲ آذر برای مشورت‌ طرف‌های اروپایی درباره دو پیشنهاد طرف ایرانی با تنفسی چند روزه متوقف شد و دوباره ۱۸ آذر ماه از سر گرفته شد. نیمه دوم مذاکرات نیز از ۱۸ آذر ماه آغاز و جمعه ۲۶ آذر ماه با برگزاری نشست اختتامیه کمیسیون مشترک برجام پایان یافت و مقرر شد که هیأت‌ها به پایتخت‌ها مراجعت کنند و بزودی به وین بازگردند که این دور از مذاکرات ششم دی ماه شروع و تا نهم دی ماه ادامه یافت و بعد از تنفسی سه روزه به مناسبت سال نو میلادی مجددا روز دوشنبه ۱۳ دی ماه از سر گرفته شد. 
در همین خصوص نیز حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه چندی پیش در توئیتر و در تشریح روند مذاکرات در وین با بیان اینکه مذاکرات در مسیر طبیعی و خوب جریان دارد، اعلام کرد: اکنون این طرف غربی است که باید نشان دهد، آیا حسن نیت و اراده جدی برای توافق خوب دارد.
واکنش نماینده دائم ایران در سازمان ملل به مطلب روزنامه وال استریت




     
منبع : مشرق
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین