کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پایان کار کمالوند در فصل ۰۱-۱۴۰۰ فوتبال ایران؟

ایسنا , 25 دی 1400 ساعت 15:21

با وجود قانون سازمان لیگ فوتبال مبنی بر جابه‌جایی مربیان نهایت در ۲ باشگاه، فراز کمالوند در صورت جدایی از نفت مسجد سلیمان مشکلی برای حضور در باشگاه دیگری ندارد.


 چرخشی شدن برخی مربیان فوتبال ایران و شائبه‌هایی که به وجود می‌آورد باعث شد که سازمان لیگ فوتبال به دنبال راه چاره‌ای برای مقابله با این پدیده بگردد. در همین راستا کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال پیش از شروع فصل ۰۱-۱۴۰۰ اعلام کرد که مربیان در طول یک فصل فقط می‌توانند با دو باشگاه قرارداد امضا کنند. این قانون به طور یک پارچه در تمام لیگ‌های فوتبال اجرا می‌شود و این طور نیست که مربی بتواند پس از جدایی از باشگاه دوم در لیگ برتر، مربی تیم دیگری در لیگ یک یا لیگ دو بشوند.
هم‌چنین سازمان لیگ در این قانون به مربیانی که از باشگاه‌شان اخراج می‌شوند، یک فرصت داده است. در واقع مربیان در ۱+۲ باشگاه فرصت حضور دارند. البته سازمان لیگ فوتبال در اجرای این تبصره از قانونش سخت‌گیری‌هایی دارد تا فرصتی برای دور زدن قانون به وجود نیاید.

آیا کمالوند شامل این قانون می‌شود؟

فراز کمالوند پیش از شروع لیگ بیست و یکم هدایت تراکتور را برعهده گرفت اما عمر او در این باشگاه به لیگ برتر نرسید و پیش از بازی با النصر در لیگ قهرمانان آسیا از سمتش استعفا داد. کمالوند پس از مدتی به نفت مسجد سلیمان پیوست و حالا پس از حواشی‌ای که لیدرهای این باشگاه در هفته چهاردهم لیگ برتر ایجاد کردند، در آستانه جدایی از نفت است. البته تکلیف کمالوند پس از برگزاری جلسه او با مدیران نفت مسجد سلیمان مشخص می‌شود.
حضور کمالوند در تراکتور و نفت مسجد سلیمان این سوال را به وجود می‌آورد که آیا در صورت جدایی این مربی از نفت، او می‌تواند در ادامه فصل ۰۱-۱۴۰۰ در تیم دیگری حضور پیدا کند یا نه؟ پیگیری‌های انجام شده نشان می‌دهد که قرارداد کمالوند با تراکتور به سازمان لیگ فوتبال ارائه نشده بوده، به همین دلیل کمالوند از نظر این سازمان فقط در نفت مسجد سلیمان حضور داشته است. در نتیجه فراز کمالوند در صورت جدایی از نفت مسجد سلیمان مشکلی برای حضور در تیم دیگری ندارد.


کد مطلب: 272993

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/272993/پایان-کار-کمالوند-فصل-۰۱-۱۴۰۰-فوتبال-ایران

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com