تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹
plusresetminus
حزب الله:لطیفی، اخبار مربوط به ممنوعیت و محدودیت یا هرگونه تغییر در نحوه واردات تلفن همراه را تکذیب کرد.
۰
کد مطلب : ۲۷۳۳۱۵
واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار ادامه دارد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، روح الله لطیفی  گفت: رییس کل گمرک در نشست امروز با اعضای اتاق بازرگانی ایران، هرگونه تصمیمی در خصوص واردات کالا‌ها و تعیین ماخذ عوارض آن‌ها به ویژه خودرو و موبایل را در بودجه سال آینده، بر درآمد‌های گمرک موثر دانست. با مصوبه قانون بودجه سال آتی و طی شدن تشریفات تصویب با ابلاغ دولت به گمرک قابل اجرا خواهد بود و تا این لحظه در این خصوص تصمیمی اخذ نشده و روند بررسی لایحه بودجه در مجلس در حال انجام است و هنوز به قانون تبدیل نشده است.
به گفته سخنگوی گمرک، واردات خودرو و موبایل‌های با ارزش بیش از ۶۰۰ دلار، به سیاست‌های تجاری و بازرگانی کشور وابسته است و گمرک تابع سیاست‌های سایر سازمان‌های سیاست گذار و مصوبات مجلس شورای اسلامی در خصوص واردات این کالا‌ها در بودجه سال آینده است تا هر آنچه مصوب شده و به گمرک برای اجرا ابلاغ کنند را انجام دهد.
 
در حال حاضر برای گوشی‌های تلفن همراه با ارزش بالای ۶۰۰ دلار حقوق ورودی با ماخذ ۱۲ درصد اعمال می‌شود و کماکان روند واردات ادامه دارد و منعی برای ورود آن وجود ندارد. در متن لایحه بودجه که در مجلس شورای اسلامی در دست رسیدگی است، در زمینه محدودیت، ممنوعیت یا تغییر ماخذ و تعرفه‌ها تصمیمی اتخاذ نشده است.
 
رئیس کل گمرک امروز صبح در مصاجبه ای اعلام کرده بود سومین منبع درآمد کشور برای تامین بودجه گمرک است و سال آینده واردات خودرو، واردات موبایل با ارزش بیش از ۶۰۰ دلار ممنوع می شود.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین