تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
plusresetminus
حزب الله:رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارت ملی هوشمند جایگاه خود در کشور را به دست نیاورده است گفت: تمام خدمات کارتی کشور باید از طریق کارت ملی هوشمند ارائه شود.
۰
کد مطلب : ۲۷۳۴۵۶
کارت ملی هوشمند جایگاه خود در کشور را به دست نیاورده است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محمدصالح جوکار صبح امروز در دیدار با مدیرکل و جمعی از مدیران ثبت احوال استان یزد اظهار داشت: کارت ملی هوشمند متاسفانه جایگاه واقعی که برای آن تعریف شده بود را نتوانست در کشور به دست آورد.
وی تصریح کرد: این کارت قرار بود کاربری‌های مختلفی داشته باشد در صورتی که همین الان اگر کارت را به دستگاه یا اداره‌ای ارائه کنیم درخواست کپی می‌کنند در حالی که این نقص و مشکل به حساب می‌آید و نباید این طور باشد.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کد ملی نشان هویت فرد و شخص است خاطرنشان کرد: اگر شخصی به جایی مراجعه کرد و کد ملی خود را ارائه کرد باید تمام مسائل مرتبط با وی مشخص باشد.
جوکار افزود: به نظر می‌رسد هنوز پایگاه داده ثبت احوال لینک و ارتباط خودش را با دیگر دستگاه به درستی برقرار نکرده و مشکل اصلی هم در همین است که هماهنگی لازم در میان دستگاه‌های مختلف در بهره‌برداری از این پایگاه داده وجود ندارد.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این یقینا دست ثبت احوال است که بتواند زیرساخت‌های لازم را برای پایگاه داده خود فراهم کند و ظرفیت‌های لازم و توانمندی‌هایی که باید در درون کارت باشد را در سیستم طراحی و زمینه استفاده از آن را در تمام دستگاه‌ها فراهم کند.
وی با اشاره به اینکه الان هر فردی کارت‌های متعددی از قبیل کارت‌های بانکی، کارت سوخت، کارت‌های شناسایی و موارد مختلف دیگر را دارد گفت: اصلا نباید به این صورت باشد و هر فرد باید فقط یک کارت داشته باشد و بتواند از همین کارت ملی تمام خدمات و بهره‌های لازم را ببرد.
جوکار گفت: در کشورهای دیگر هم به همین صورت است که هر فردی تنها یک کارت دارد و تا زمانی که این کارت فعال است فرد می‌تواند تمام استفاده‌هایی که تعریف شده را از آن ببرد.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این زمینه تمام دستگاه‌ها و نهادها از جمله نهادهای اداری و بانک‌ها همکاری و همراهی لازم را انجام دهند.
نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان ثبت احوال هم قول داده که تا دو سال آینده تمام کارت‌ها را صادر کند افزود: اطلاعات جمعیتی کشور حتما باید در سازمان ثبت احوال تمرکز پیدا کند و اینطور نباشد که هر سازمانی برای خودش آماری داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌های کشور در حوزه های مختلف بر اساس آمارهای جمعیتی انجام می‌شود گفت: باید که این آمار دقیق، شفاف و روشن باشد تا بتوان بر اساس آن تحلیل درستی در حوزه‌های مختلف ارائه داد.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین