تاریخ انتشاريکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲
plusresetminus
حزب الله: نداشتن لایسنس VAR باعث شده برای مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا و همچنین مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا، ابلاغیه‌ای برای داوران فعال در لیگ ایران نیاید و آن‌ها از تلویزیون سوت زدن دیگر داوران آسیایی را در این مسابقات نظاره‌گر باشند.
۰
کد مطلب : ۲۸۲۵۷۲
محرومیت داوران ایرانی از مسابقات آسیایی به دلیل نداشتن مدرک VAR
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال فوتبال آسیا از ۱۱ خرداد در کشور ازبکستان و با حضور تیم ملی امید ایران برگزار خواهد شد که تیم ملی ایران با تیم‌های قطر، ازبکستان و ترکمنستان هم‌گروه است.
بر خلاف تیم ملی فوتبال ایران که در این مسابقات شرکت می‌کند، داوران ایرانی از حضور در این مسابقات محروم شده‌اند؛ البته محرومیتی که از جریمه‌ای نشات نمی‌گیرد و تنها دلیل اصلی آن نداشتن مدرک VAR توسط داوران ایرانی است. اتفاقی که جدید نیست و حتی مسئولان داوری و فدراسیون فوتبال ایران نیز برای حفظ آبرو چه در قاره و چه در جهان قدمی برای پیشبرد آن برنداشته‌اند.
قصه VAR گویا برای کمیته داوران و فدراسیون فوتبال تکراری شده است و دیگر تلاشی برای آمدن آن به چرخه داوری کشور نمی‌شود. از خداداد افشاریان، رییس فعلی کمیته داوران تا میرشاد ماجدی، سرپرست فدراسیون فوتبال همه درگیر منافع خود در مجمع انتخاباتی پیش رو هستند و شرکت در جلسات با اعضای هیات‌های فوتبال را به جلسه و پیگیری ورود تکنولوژی‌هایی مثل کمک داور ویدیویی و تکنولوژی خط دروازه ترجیح داده‌اند.
قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا، اولین مسابقاتی نیست که داوران ایرانی به خاطر نداشتن لایسنس VAR از آن محروم می‌شوند و در مراحل حذفی لیگ قهرمانان آسیا نیز، داورانی مثل موعود بنیادی‌فر و بیژن حیدری که در مرحله گروهی قضاوت‌هایی را داشتند، دیگر نمی‌توانند سوت بزنند و به نوعی از آن محروم شده‌اند. حضور داورانی چون منصوری، فغانی و ابوالفضلی در مسابقاتی مانند لیگ قهرمانان آسیا و جام جهانی تنها به این دلیل است که با پیگیری‌های AFC، این داوران توانسته‌اند در کلاس‌های مربوط به آموزش VAR شرکت کنند و اندک آبرویی که برای داوری فوتبال ایران مانده است را حفظ کنند.
پس از این که ابلاغیه‌ای برای داوران ایرانی حاضر در لیگ ایران برای سوت زدن مسابقات زیر ۲۳ سال آسیا هم نیامد، تعدادی از داوران بین‌المللی ایران نیز از کوره در رفتند و بارها به انواع مختلف اعتراض خود را به افشاریان و هیات رییسه فدراسیون فوتبال منتقل کردند. تعدادی از آن‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اذعان کردند که این وضعیت برای آن‌ها نگران‌کننده شده زیرا انگیزه و شور و اشتیاقی برای ادامه داوری برایشان باقی نمانده است. نبود VAR و برگزار نشدن کلاس‌های مربوط به آن عملا پیشرفت را از داوری و داوران فوتبال ایران گرفته است و به نوعی فوتبال ایران در حال در جا زدن است.
باید دید مسئولان مربوطه چه زمانی به خودشان می‌آیند و قرار است برای داوری کاری انجام دهند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین