تاریخ انتشاريکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
plusresetminus
حزب الله:برخی از نانوایان فروش نان کنجدی را به اجبار و نه به درخواست مشتری و با قیمت بالاتر انجام می‌دهند.
۰
کد مطلب : ۲۸۲۵۷۶
ماجرای معطلی اجباری در نانوایی بدون صف؛ باید کنجدی بخری!
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،  شاید در گذشته دلیل معطلی در نانوایی‌ها به علت شلوغی صف نانوایی در ساعاتی خاص بود. اما مدتی است که در نانوایی‌های سنگکی و بربری، بسیاری از مردم حتی در زمان خلوتی نانوایی‌ها هم باید زمان زیادی منتظر بمانند.
 
کافی است که از نانوایی درخواست نان ساده کنید یا می‌گویند فقط کنجدی دارم و نان ساده نداریم و یا می‌گویند «باید صبر کنی تا برایت نان ساده پخت کنیم!» و مشتری را آنقدر معطل می‌کنند تا از گفته خود پشیمان شود.
 
در هر تنور تعداد کمی نان ساده پخت می‌کنند و اکثر نان‌ها هم کنجدی است تا خرید نان کنجدی را به مردم تحمیل کنند و می‌خواهند با افزودن میزان ناچیزی کنجد روی نان سود بیشتری از این طریق کسب کنند.
 
در حالی نانوایی‌ها مردم را مجبور به خرید نان کنجدی می‌کنند که خرید نان کنجدی باید به درخواست مشتری باشد و فروش نان کنجد دار به صورت اجباری تخلف می‌باشد.
 
با وجودی اینکه نان سنتی نرخ مصوب دارد و هر نانی باید با قیمت مصوب خود به فروش برسد، اما با این روش برخی از نانوایی‌های سنگکی و بربری عملا قیمت نان را به بهانه‌های مختلف مانند کنجد، سبوس و دیگر افزودنی‌ها خودشان تعیین می‌کنند.
 
آیا گران فروشی نان یا اجبار و تحمیل خرید نان کنجدی به مشتری تخلف محسوب نمی‌شود؟ و نباید با آن برخورد شود.
 
متاسفانه این موضوع آنقدر در بین نانوایی‌ها فراگیر شده که مردم تصور می‌کنند که اعتراضشان به جایی نمی‌رسد.
 
تعداد قابل توجهی از نانوایی‌های بربری و سنگک، اساسا فروش نان ساده را حذف و نان کنجدی را اجباری کرده‌اند و مشخص نیست که کدام ناظر و بازرس باید به این وضعیت رسیدگی کند. اساسا وظیفه سازمان تعزیرات و یا اتحادیه نانوایان چیست؟
 
این روش که برخی از نانوایان در پیش گرفته و فروش نان کنجدی را به اجبار و نه به درخواست مشتری و با قیمت بالاتر انجام می‌دهند و در صورتی که نان ساده بخواهند با وجود نبودن صف و خلوتی نانوایی او را معطل کنند، چیزی جز تحقیر مشتری نیست.
 
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین