تاریخ انتشاريکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
plusresetminus
حزب الله:لژیونر فوتبال کشورمان فصل درخشانی را در تیم پورتو و لیگ قهرمانان اروپا سپری کرد.
۰
کد مطلب : ۲۸۲۵۸۰
طارمی الماسی در قلب اروپا
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،مهدی طارمی، لژیونر فوتبال کشورمان عملکرد فوق العاده‌ای در تیم پورتو پرتغال داشته و او در سی امین قهرمانی این تیم  در لیگ برتر پرتغال نقش پررنگی ایفا کرده است.
موفقیت‌های طارمی به همین جا ختم نشده است و او  با ۲۱ گل زده در ۲۳۴۳ دقیقه در رده چهاردهم برترین گلزنان لیگ‌های معتبر اروپا قرار گرفت. اگرچه طارمی در پایان فصل نتوانست عنوان "سلطان پاس گل" لیگ پرتغال را به دست آورد، اما براساس تجزیه و تحلیل‌های سایت گل پوینت، این بازیکن با ۱۲ پاس گل و امتیاز ۱۰.۲ صدرنشین "پاس گل مورد انتظار" قرار گرفت.
علاوه بر این، گل قیچی برگردان طارمی برابر تیم چلسی در بین ۳ نامزد جایزه پوشکاش قرار گرفت، اما طارمی در رقابت با ۲ فوتبالیست دیگر نتوانست این جایزه را کسب کند و لاملا موفق به کسب این جایزه شد.

شاید مهدی طارمی در روز‌هایی که در بوشهر در زمین‌های خاکی فوتبال بازی می‌کرد، تصورش را نمی‌کرد که روزی از بهترین‌های فوتبال اروپا شود.
طارمی که با سفارش چند نفر به علی دایی راهی تهران شد از کوچکترین فرصت‌ها بیشترین بهره‌ها را برد تا خودش را پیش‌تر از گذشته مطرح کند. علی دایی با انتخاب و میدان دادن به این جوان بوشهری سهم بسزایی در پیشرفت او داشت چرا که آن روز‌ها کسی جرات نمی‌کرد به جوانان گمنامی مثل طارمی میدان بدهد، اما همه عوامل دست به دست هم دادند تا طارمی پله‌ها را چند تا یکی طی کند.
موفقیت در پرسپولیس و آقای گلی در فوتبال ایران چشم‌ها را به سمت طارمی  خیره کرد تا این جوان جویای نام راهی الغرافه قطر شود و از آنجا به ریوآوه پرتغال رفت.
طارمی آن قدر خوب بود و پیشرفت کرد تا تیم‌های صاحب نام برای به خدمت گرفتن او به خط شدند و قرعه خوش شانسی به نام پورتو افتاد که طارمی در این تیم بدرخشد. مسئولان این تیم پرتغالی  به استعداد جوان ایرانی پی بردند  و آن قدر به او میدان دادند تا اروپایی‌ها این بازیکن را بشناسند.
مهدی طارمی
زدن ۲۴ گل در یکی از سخت‌ترین لیگ‌های اروپا کار راحتی نیست، اما نبوغ ایرانی و همت بالای مهدی از او بازیکنی ساخت که گل زدن برای او آسان‌ترین کار باشد. طارمی در تیم‌های قبلی خود به عنوان مهاجم نوک فقط وظیفه گلزنی داشت، اما استفاده از نبوغ این بازیکن از سوی کادر فنی پورتو باعث شد که او علاوه بر گلزنی در پاس گل هم موفق باشد.
آمادگی  خوب طارمی نوید روز‌های خوب برای  تیم ملی فوتبال در جام جهانی را می‌دهد. علاوه بر این، طارمی با شکستن رکورد‌ها و کنار گذاشتن مسائل حاشیه‌ای به بازیکنی تبدیل شده که باشگاه‌های طراز اول دنیا برای  جذب او به صف شدند.
شک نداریم که در آینده‌ای نزدیک طارمی در یکی از لیگ‌های معتبر دنیا و بهترین باشگاه‌ها هنرنمایی خواهد کرد.
هومن افاضلی کارشناس فوتبال کشورمان درباره عملکرد طارمی در لیگ پرتغال گفت: آمار‌ها و رکورد‌ها دروغ نمی‌گویند و آن‌ها نشان دهنده کیفیت بالای بازی  مهدی طارمی دارد. پورتو یکی از تیم‌های بزرگ اروپا است و طارمی در آن سطح توانسته بدرخشد.   طارمی به بلوغ فکری و جسمی در پورتو رسیده است و در بهترین شرایط فوتبالی خود قرار دارد.
افاضلی گفت: طارمی با توجه به شرایط سنی اش در صورتی که پیشنهادی از تیم بزرگی دریافت کرده، بهتر است از پورتو برود.
کارشناس فوتبال گفت: شرایط تیم ملی فوتبال با پورتو فرق دارد. جام جهانی را پیش رو داریم و ۳ تیم حاضر در گروه B  جزو بهترین تیم‌های فوتبال هستند و طارمی در این رقابت‌ها کار سختی دارد تا بتواند کیفیت بازی خود را ارائه بدهد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین