تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
plusresetminus
حزب الله: رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که تشکیلات خودگردان فلسطین قرار است در جریان سفر رئیس جمهور آمریکا به سرزمین‌های اشغالی، از وی پنج خواسته داشته باشند.
۰
کد مطلب : ۲۸۶۲۸۸
۵ خواسته فلسطین از بایدن در جریان سفرش به سرزمین‌های اشغالی
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،روزنامه عبری زبان "اورشلیم پست" به نقل از یک مقام مسئول در وزارت خارجه فلسطین در گزارشی اعلام کرد: مهمترین خواسته این است که افق سیاسی بین فلسطین و اسرائیل براساس راه‌حل "دو کشوری" شکل گیرد.
دومین خواسته مربوط به بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس است که به مثابه ماموریت دیپلماتیک آمریکا برای فلسطینیان بود. این کنسولگری در زمان ریاست دونالد ترامپ بر کاخ سفید بسته شد.
براساس گزارش اورشلیم پست، خارج ساختن سازمان آزادی بخش فلسطین(ساف) از لیست گروه‌های "تروریستی" و اجازه بازگشایی دفتر این سازمان در واشنگتن سومین خواسته تشکیلات خودگردان فلسطین خواهد بود.
در نهایت فشار بر اسرائیل جهت متوقف ساختن اشغالگری و کاهش خشونت‌ها و همینطور شروع مجدد حمایت‌های مالی آمریکا از تشکیلات خودگردان فلسطین نیز خواسته‌های چهارم و پنجم مقامات فلسطین از رئیس جمهورآمریکا خواهند بود.
طبق گزارش اورشلیم پست، فلسطینی‌ها خواهان برگزاری دیدار و نشست میان محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و  یائیر لاپید، نخست وزیر جدید اسرائیل در نزدیک‌ترین زمان ممکن هستند.
در همین راستا پیشتر شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: دولت آمریکا درک می‌کند که وضعیت سیاسی کنونی در اسرائیل اجازه اقدامات "نمایشی" را نمی‌دهد. بعد از مذاکراتی که طی هفته‌های اخیر صورت گرفت بسته‌ای از طرح‌های حسن نیت آماده شد که شامل اقدامات مرکزی است.
این شبکه اعلام کرد: گام اول درباره تعهد اسرائیل به حمایت از تشکیلات خودگردان فلسطین برای دستیابی به اینترنت نسل چهارم است. گام دوم اجازه حضور نمادین فلسطین در گذرگاه "النبی" است.
این شبکه همچنین اعلام کرد: این اقدامات درحال حاضر نیاز به تصویب نهایی یائیر لاپید دارد که اخیرا گفت دستش را برای صلح با فلسطینی‌ها دراز می‌کند.
دفتر بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد که وی از اقدامات برای حمایت از تشکیلات خودگردان فلسطین و تضعیف حماس حمایت می‌کند. همچنین درخواست‌هایی از سوی تشکیلات خودگردان فلسطین وجود دارد و این پرونده در محافل مناسب بررسی می‌شود.
نکته حائز اهمیت این است که این اقدامات قبل از سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به اراضی اشغالی و فلسطین صورت می‌گیرد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین