تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
plusresetminus
حزب الله: سخنگوی طرح واکسن رازی کووپارس گفت: واکسن رازی کووپارس با افزایش ۱۶ برابری تیتر آنتی بادی، می‌تواند به عنوان بهترین گزینه برای تزریق دز یادآور سوم و چهارم باشد.
۰
کد مطلب : ۲۸۶۴۶۶
ظرفیت تولید ماهانه ۳ میلیون دز واکسن کووپارس در موسسه رازی
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،دکتر محمدحسین فلاح مهرآبادی گفت: موسسه رازی درحال حاضر ظرفیت تولید ماهانه ۳ میلیون دز از واکسن رازی کووپارس دارد اما وزارت بهداشت تاکنون بدهی خود به این مجموعه را برای ۵ میلیون دز واکسن تولید شده که بنا به دستور رئیس جمهور می‌بایست تا خرداد ماه سال جاری پرداخت می‌شد را پرداخت نکرده است.
او گفت: وزارت بهداشت در بهمن ماه سال گذشته نامه‌ای مبنی بر درخواست تولید ۳.۵ میلیون دز واکسن ارائه کرد که در اسفندماه تولید شد، اما قراداد خرید آن تاکنون منعقد نشده و این واکسن‌ها در حال حاضر در انبار موسسه هستند.
سخنگوی طرح واکسن رازی کووپارس گفت:  موسسه رازی با تولید ۸.۵ میلیون دز واکسن تاکنون تنها ۱۰ درصد از مبلغ قرارداد اولیه را دریافت کرده و برای ۳.۵ میلیون دز واکسن موجود در انبار هیچ مبلغی دریافت نکرده است به همین دلیل و تا زمانی که وزارت بهداشت به تعهدات خود عمل کند و ۳.۵ میلیون دز را خریداری نکند تولید جدیدی از واکسن کرونا را انجام نخواهیم داد.
دکتر فلاح می گوید: واکسن‌های رازی کووپارس دارای یکسال تاریخ انقضا هستند و با توجه به مطالعات پایداری مستمر واکسن رازی کووپارس، این زمان حداقل به یک سال و نیم قابل افزایش است و پیش بینی می‌کنیم این مدت به ۲ سال نیز برسد.
او گفت: به زودی مستندات لازم در زمینه افزایش عمر پایداری این واکسن به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه خواهد شد.
دکتر فلاح گفت: با توجه به مطالعات انجام شده، واکسن رازی کووپارس این قابلیت را دارد تا به عنوان دز یادآور تمامی پلتفرم‌های واکسن موجود مورد استفاده قرار گیرد و می‌تواند به عنوان دز یادآور سوم و چهارم پس از واکسن‌های کشته، وکتور بیس و پروتئین نوترکیب تزریق شود.
به گفته معاون تحقیق و تولید فرآورده‌های بیولوژیک موسسه رازی تزریق واکسن رازی کووپارس به عنوان دز یادآور تا ۱۶ برابر تیتر آنتی بادی را افزایش می‌دهد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین