تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲
plusresetminus
حزب الله: پکن اتهامات رئیس ناسا را مبنی بر اینکه چین قصد دارد با برنامه فضایی نظامی خود «ماه را تصرف کند» رد کرده و هدف این برنامه را ساخت آینده‌ای مشترک برای بشریت دانست.
۰
کد مطلب : ۲۸۶۴۸۹
واکنش چین به اتهام ناسا: غیرمسئولانه حرف می‌زنید!
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، بیل نلسون، رئیس ادارهٔ کل ملی هوانوردی و فضای آمریکا (ناسا) روز شنبه گفته بود: باید بسیار مراقب باشیم که چین روی ماه فرود نیاید و بگوید ک اینجا اکنون برای ماست و شما عقب بایستید.
او گفت: برنامه فضایی چین یک برنامه فضایی نظامی است. خوب، فکر می‌کنید در پایگاه فضایی چین چه می‌گذرد؟ آن‌ها در آنجا یاد می‌گیرند که چطور ماهواره‌های دیگران را نابود کنند.
نلسون همچنین چین را به سرقت ایده‌های فناورانه از دیگر کشورها و استفاده از آن در برنامه فضایی خود متهم کرد.
ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به این اظهارات گفت، آقای نلسون بی‌احتیاط  و غیرمسئولانه حرف زده است.
او در بیانیه‌ای اعلام کرد: چین به شدت این اتهامات خطرناک را رد می‌کند. طرف آمریکایی به صورت مداوم کارزاری برای بدنام کردن تلاش‌های قانونی و قاعده‌مند فضایی چین ساخته است.
چین در دهه‌های اخیر گام‌هایی در زمینه جست‌وجوهای فضایی برداشته و متخصصان می‌گویند که این کشور نسبت به برنامه‌های فضایی آمریکا و شوروری در دوران اوج رقابت فضایی، محتاطانه‌تر پیش می‌رود.
ناسا نیز فهرستی از چندین ماموریت بلندپروازانه را برای این دهه برنامه‌ریزی کرده است، از جمله ماموریت‌های آرتمیس که قصد دارد طی آن فضانوردان را به ماه بازگرداند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین