تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹
plusresetminus
حزب الله: «اولیویا نیوتن ـ جان» ستاره موسیقی پاپ و بازیگر، در ۷۳ سالگی در جنوب کالیفرنیا درگذشت.
۰
کد مطلب : ۲۸۸۹۶۵
«اولیویا نیوتن-جان» درگذشت
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،«اولیوا نیوتن-جان» که خواننده‌ای موفق در عرصه موسیقی پاپ بود با بازی در فیلم موزیکال «گریس» ساخته‌شده در سال ۱۹۷۸ شهرت مضاعف یافت. در این فیلم که با اقتباس از یک تئاتر برادوی ساخته شده بود، او در مقابل «جان‌ تراولتا» با بازی در نقش «سندی» جاودانه شد.
«جان تراولتا» ستاره هالیوود و همبازی او در این فیلم، در حساب کاربری خود در اینستاگرام به یاد دوست دیرینه‌اش نوشت:‌ «تو زندگی ما را بهتر کردی. تاثیر تو در باور نمی‌گنجد».
«اولیویا نیوتن-جان» در ۱۹۴۸ در انگلستان متولد شد و بعد به استرالیا مهاجرت کرد. او در اواخر دهه ۶۰ میلادی خوانندگی را آغاز کرد و چهار بار برنده جایزه گرمی شد و نقش‌آفرینی در فیلم موزیکال پرفروش «گریس» در سال ۱۹۷۸ بود که او را به یک ابرستاره تبدیل کرد.
این فیلم که «نیوتن-جان» در آن نقش یک دانش‌آموز استرالیایی را بازی می‌کند در آن سال پرفروش‌ترین شد و ۲۸ میلیون نسخه از موسیقی فیلم به فروش رسید.
«اولیویا نیوتن-جان» در ۴۳ سالگی به سرطان سینه مبتلا شد و ۲۰ سال بعد از بهبود، سرطان مجددا در بدنش ظاهر شد. او که در بیش از چند دهه که از ابتلایش به سرطان می‌گذشت، نمادی از شجاعت و امید بود، بنیادی به نام «اولیویا نیوتن-جان» برای تحقیق و پژوهش درباره داروهای گیاهی در درمان سرطان ایجاد کرده بود.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین