کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در ادامه سیاست‌های جنگ‌طلبانه واشنگتن؛

آمریکا ۴.۳ میلیارد دلار دیگر به اوکراین کمک مالی می‌کند

مهر , 18 مرداد 1401 ساعت 14:37

حزب الله:
واشنگتن در ادامه حمایت‌های خود از اوکراین و شعله‌ور کردن آتش جنگ در این کشور، مبلغ ۴.۵میلیارد دلار به کی‌یف کمک مالی می‌کند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،واشنگتن در ادامه حمایت‌های خود از اوکراین و شعله‌ور کردن آتش جنگ در این کشور، مبلغ ۴.۵ میلیارد دلار به کی‌یف کمک مالی می‌کند.
«جنت یلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای ضمن تأیید تخصیص این مبلغ، اعلام کرد که نخستین بخش این کمک مالی در ماه جاری (آگوست) به مبلغ ۳ میلیارد دلار در اختیار دولت اوکراین قرار خواهد گرفت.
این مبلغ با هماهنگی وزارت خزانه‌داری و آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا از طریق بانک جهانی به اوکراین تخصیص می‌یابد. واشنگتن پیش از این و صرف نظر از کمک‌های نظامی ارسالی به اوکراین، در ماه جولای ۱.۷ و در ژوئن ۱.۳ میلیارد دلار به اوکراین کمک مالی کرده بود.
وزارت دفاع آمریکا همچنین دیروز از ارائه کمک نظامی به ارزش یک میلیارد دلار به کی‌یف رونمایی کرد. وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین قصد دارد مبلغ ۳۳۵ میلیون دلار از طریق بانک اروپا و با هدف بازسازی و احیای اوکراین از جنگ، به این کشور کمک کند.
با احتساب ۴.۵ میلیارد دلار مذکور، مجموع کمک‌های مالی واشنگتن به کی‌یف از زمان آغاز عملیات نظامی مسکو در اوکراین، به ۸.۵ میلیارد دلار خواهد رسید.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۴ فوریه (پنجم اسفندماه) اعلام کرد که در پاسخ به درخواست کمک رهبران جمهوری‌های دونباس (در شرق اوکراین) فرمان آغاز «عملیات ویژه نظامی» در خاک اوکراین را صادر می‌کند. مناطق شرقی اوکراین روس‌تبار بوده و سال‌ها هدف حملات مداوم ارتش وابسته به دولت مرکزی اوکراین بوده‌اند. در اوایل ماه مارس، این مناطق خودمختاری خود را اعلام کردند.


کد مطلب: 288990

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/288990/آمریکا-۴-۳-میلیارد-دلار-دیگر-اوکراین-کمک-مالی-می-کند

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com