کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امروز مطرح شد؛

چین: آمریکا منشأ اصلی بحران کنونی در مذاکرات هسته‌ای با ایران است

مهر , 18 مرداد 1401 ساعت 15:31

حزب الله:نماینده دائم چین در سازمان‌های بین‌المللی تأکید کرد: منشاء اصلی بحران کنونی در پرونده هسته‌ای ایران، آمریکاست و برای دست‌یابی به توافق زودهنگام، واشنگتن باید تصمیمات سیاسی فوری بگیرد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،حساب توییتری هیئت دائم دولت چین در وین به نقل از «وانگ کان»، نماینده دائم چین در سازمان‌های بین‌المللی نوشت: برای دست‌یابی به توافق زودهنگام در گفت‌گوهای هسته‌ای ایران، آمریکا باید تصمیمات سیاسی فوری اتخاذ کند.
به گفته وانگ کان، احیای گفت‌وگوهای وین، نشان داد که رفع اختلاف‌ها از طریق گفت‌وگو و مذاکره، تنها راه برای حل مسئله هسته‌ای ایران است.
نماینده دائم چین در سازمان‌های بین‌المللی ضمن تشکر از تلاش‌های همه مذاکره‌کنندگان در یک سال اخیر و تأکید بر اینکه نباید فرصت کنونی برای احیای برجام را از دست داد، افزود: آمریکا به عنوان منشأ بحران در مذاکرات هسته‌ای با ایران، باید وضعیت کنونی را درک کند، صداقت نشان دهد و سیاسی‌کاری را کنار بگذارد. آمریکا باید تصمیمات فوری سیاسی بگیرد.
دیروز رسانه‌ها و مقامات غربی در گزارش‌هایی ضمن اشاره به پایان مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین، مدعی شدند که متن توافق نهایی شده است، اما مقامات وزارت خارجه کشورمان با رد این ادعا، تاکید کردند که متن توافق نهایی نشده و حل برخی از مسائل و جزئیات نیاز به اراده سیاسی واشنگتن دارد و هم‌اکنون برای دسترسی به متن نهایی، توپ در زمین دولت آمریکاست.
مذاکرات رفع تحریم‌ها و بازگشت آمریکا به توافق برجام در دولت سیزدهم، از اوایل دی‌ماه پارسال در وین آغاز شد، اما به علت جدی‌نبودن واشنگتن، این گفت‌وگوها در اسفندماه متوقف شد. بعد از چند ماه وقفه و به‌دنبال سفر جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران، دور جدید مذاکرات در هفتم و هشتم تیرماه در دوحه قطر برگزار شد. دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌ها از پنج‌شنبه آغاز و دیروز به پایان رسید، اما همچنان سرنوشت برجام در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.


کد مطلب: 288996

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/288996/چین-آمریکا-منشأ-اصلی-بحران-کنونی-مذاکرات-هسته-ای-ایران

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com